De câte cazuri #colectiv mai avem nevoie? Urmează #metrou ?

În toată avalanșa asta cu nenorociri ( ba dezinfectanți diluați, ba moartea fotbalistului, ba nu știu ce tâmpenii) mi se pare că trecem prea ușor peste o situație cu adevărat dramatică care poate avea consecințe nasoale rău de tot în cazul în care apare vreun incident nefericit.

Și mă refer la metroul bucureștean, unde cei de la ISU găsesc nereguli după nereguli de vreo 6 luni încoace și tot amendează Metrorex. Cei de la Metrou tot spun că au luat la cunoștință și se ocupă de reglementări. Fără succes, însă.

Ieri cei de la ISU au amendat Metrorex cu 8000 de lei.

Pompierii au descoperit panouri electrice cu probleme, modificări în sistemul de turnicheți ceea ce i-a făcut pe pompieri să creadă că oamenii nu pot ieși suficient de repede în caz de incendiu. Au mai fost descoperire guri de evacuare blocate și pompierii au atras atenția că nu sunt marcate căile de evacuare pe peroane.

Controalele au durat șase luni. Pompierii de la Inspectoratul pentru Situații de Urgență București-Ilfov au dat un termen de câteva luni de zile Metrorexului pentru a rezolva problemele sesizate. De asemenea, Metrorex a primit patru amenzi în valoarea de 8.000 de lei.

De asemenea, în același timp au loc controale și la tunelurile prin care circulă garniturile de metrou. Potrivit unor surse neoficiale lucrurile nu stau deloc bine, ar fi fost descoperite guri de evacuare zăvorâte.

Ca să ne facem o idee despre ce vorbim, zilnic cu metroul circulă vreo 500.000 de pasageri pe toate cele patru magistrale. Hai să ne imaginăm ce s-ar întâmpla dacă o garnitură de tren ar lua foc între stații și ar rămâne blocată în tunel. Un #colectiv multiplicat.

Pentru că, dintre nereguli, hai să vedem ce sunt pe listă:

Neconformitate exemplul 1: uşile sunt închise cu zăvoare – acest aspect s-a discutat la primul control de fond (cel din 21-25.03.2016) şi s-a explicat faptul că există câteva zone unde nu se poate asigura personal la accese, iar acestea sunt închise, în caz de necesitate acestea se pot deschide cu uşurinţă – sarcina este a personalului Metrorex de la accese şi a agentului de pază. La dispoziţia ISU însă, Metrorex poate dispune deschiderea completă a tuturor uşilor de acces. ( uși închise cu zăvoare!!!)

Neconformitate exemplul 2: sensul de deschidere a uşilor de acces/evacuare este invers sensului evacuării persoanelor – este o situaţie de fapt ce trebuie analizată din punct de vedere tehnic şi economic raportat la cofiguratia punctuală a fiecărei staţii de metrou.

Neconformitate exemplul 3: nu este asigurată a două sursă de alimentare cu energie electrică a instalaţiilor cu rol de protecţie împotriva incendiilor – acest fapt nu este confirmat tehnic, rezervarea este asigurată şi s-a explicat acest lucru organelor de control, alte detalii tehnice nefiind din categoria informaţiilor publice.

Cu toate astea, nu înțeleg de ce ISU amendează Metrorex în loc să închidă pur și simplu stația sau magistrala cu probleme. Simplu.

Și să vedem cum ies domnii directori de la metrou să explice contribuabililor cum trec zilnic pe lângă o tragedie, pe banii lor. Pentru că da, chiar și cei care nu merg cu metroul participă la funcționarea acestuia, metroul fiind subvenționat de la bugetul de stat.

Revenind. Eu zic că ar fi mai bine și mai sigur pentru toată lumea ca ISU să nu doar constate și să aplice amenzi, amenzi care odată plătite nu mai interesează pe nimeni, ci să treacă la măsuri mai drastice. Să taie în carne vie, cum se zice prin popor, dacă asta ne-a mai rămas pentru a salva vieți.

Între timp, să ne rugăm cuiva, oricui credem că există sus, să nu se întâmple vreo nasolie la metrou. Că iese nasol.

 

27

5 Responses

  1. Norbert Lars
    May 10, 2016
  2. Norbert Lars
    May 9, 2016
    • Andrei
      May 10, 2016
  3. D4n
    May 9, 2016
  4. Cireshica
    May 8, 2016

Write a response