De câte cazuri #colectiv mai avem nevoie? Urmează #metrou ?

Articol din categoria: ca la noi, wtf?

În toată avalanșa asta cu nenorociri ( ba dezinfectanți diluați, ba moartea fotbalistului, ba nu știu ce tâmpenii) mi se pare că trecem prea ușor peste o situație cu adevărat dramatică care poate avea consecințe nasoale rău de tot în cazul în care apare vreun incident nefericit.

Și mă refer la metroul bucureștean, unde cei de la ISU găsesc nereguli după nereguli de vreo 6 luni încoace și tot amendează Metrorex. Cei de la Metrou tot spun că au luat la cunoștință și se ocupă de reglementări. Fără succes, însă.

Ieri cei de la ISU au amendat Metrorex cu 8000 de lei.

Pompierii au descoperit panouri electrice cu probleme, modificări în sistemul de turnicheți ceea ce i-a făcut pe pompieri să creadă că oamenii nu pot ieși suficient de repede în caz de incendiu. Au mai fost descoperire guri de evacuare blocate și pompierii au atras atenția că nu sunt marcate căile de evacuare pe peroane.

Controalele au durat șase luni. Pompierii de la Inspectoratul pentru Situații de Urgență București-Ilfov au dat un termen de câteva luni de zile Metrorexului pentru a rezolva problemele sesizate. De asemenea, Metrorex a primit patru amenzi în valoarea de 8.000 de lei.

De asemenea, în același timp au loc controale și la tunelurile prin care circulă garniturile de metrou. Potrivit unor surse neoficiale lucrurile nu stau deloc bine, ar fi fost descoperite guri de evacuare zăvorâte.

Ca să ne facem o idee despre ce vorbim, zilnic cu metroul circulă vreo 500.000 de pasageri pe toate cele patru magistrale. Hai să ne imaginăm ce s-ar întâmpla dacă o garnitură de tren ar lua foc între stații și ar rămâne blocată în tunel. Un #colectiv multiplicat.

Pentru că, dintre nereguli, hai să vedem ce sunt pe listă:

Neconformitate exemplul 1: uşile sunt închise cu zăvoare – acest aspect s-a discutat la primul control de fond (cel din 21-25.03.2016) şi s-a explicat faptul că există câteva zone unde nu se poate asigura personal la accese, iar acestea sunt închise, în caz de necesitate acestea se pot deschide cu uşurinţă – sarcina este a personalului Metrorex de la accese şi a agentului de pază. La dispoziţia ISU însă, Metrorex poate dispune deschiderea completă a tuturor uşilor de acces. ( uși închise cu zăvoare!!!)

Neconformitate exemplul 2: sensul de deschidere a uşilor de acces/evacuare este invers sensului evacuării persoanelor – este o situaţie de fapt ce trebuie analizată din punct de vedere tehnic şi economic raportat la cofiguratia punctuală a fiecărei staţii de metrou.

Neconformitate exemplul 3: nu este asigurată a două sursă de alimentare cu energie electrică a instalaţiilor cu rol de protecţie împotriva incendiilor – acest fapt nu este confirmat tehnic, rezervarea este asigurată şi s-a explicat acest lucru organelor de control, alte detalii tehnice nefiind din categoria informaţiilor publice.

Cu toate astea, nu înțeleg de ce ISU amendează Metrorex în loc să închidă pur și simplu stația sau magistrala cu probleme. Simplu.

Și să vedem cum ies domnii directori de la metrou să explice contribuabililor cum trec zilnic pe lângă o tragedie, pe banii lor. Pentru că da, chiar și cei care nu merg cu metroul participă la funcționarea acestuia, metroul fiind subvenționat de la bugetul de stat.

Revenind. Eu zic că ar fi mai bine și mai sigur pentru toată lumea ca ISU să nu doar constate și să aplice amenzi, amenzi care odată plătite nu mai interesează pe nimeni, ci să treacă la măsuri mai drastice. Să taie în carne vie, cum se zice prin popor, dacă asta ne-a mai rămas pentru a salva vieți.

Între timp, să ne rugăm cuiva, oricui credem că există sus, să nu se întâmple vreo nasolie la metrou. Că iese nasol.

 

7 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1 Comentariu nou

    1. neconformitate 1 : daca eu m-as plimba cu metroul zilnic, cu bilet platit, sa am garantia ca tiganu din spatele meu nu ma fura, ci ma anunta daca iese fum pe undeva din conserva, poate as trece peste niste nereguli.

    2. neconformitate 2. nu amezi, puscarie. ca la soferi, cu puncte. Nu ma deranjeaza licitatiile date in mod direct, daca se asigura si intretinerea investiei.
    Sa facem o analogie fina. Daca eu iti dau 1500 de euro pe zi sa faci curat pe strada, asta nu inseamna ca poti sa o faci si si cu un panzer. ar fi misto parada, dar lasa urme adanci. deci, cu asumarea responsabilitatii.

    dai un ban dar…stai asa.

    frumos ilustrat articolul 🙂

  2. #2 Comentariu nou

    Parchetul ce asteapta?
    In loc sa faca dosar penal pentru neglijenta in seviciu asteapta sa faca dosar penal pentru omor din culpa?

  3. #3 Comentariu nou

    am vazut sub articolo „Social Media Manager @ Bitdefender, inginer de online si social media, blogger din 2010” si daca tot vorbim de neconformitati ce putem spune despre solutia bitdefender care intr-o zi cu soare a pus jos 400 de sisteme intr-o retea? discutam ce e e drept despre o situatie de prin 2003 care de fiecare data ma face sa ma scutur cand aud aceasta solutie AV recomandata. dupa exemplul tau un organism de control ar fi trebuit sa inchida complet compania la momentul respectiv

    • #4 Comentariu nou

      din 2003 pana acum au trecut 16 ani. eram inca in scoala generala atunci. no idea. insa, daca ai probleme, scrie fara griji la bitsy@bitdefender.com si ti se va raspunde promt! salutare!

  4. #5 Comentariu nou

    si atunci au raspuns doar ca n-a fost si un raspuns pertinent, pur si simplu au dat din umeri

    am cautat pe net sa vad daca gasesc momentul dar din pacate nu am gasit seamana insa cu situatia asta: „Trojan.FakeAlert.5[edit]
    On March 20, 2010, computers running Bitdefender under 64-bit versions of Windows were affected by a malfunctioning update which classified every executable program as well as dll files as infected. These files were all marked as ‘Trojan.FakeAlert.5’ and were moved into quarantine. This action led to software and systems malfunctions that affected users around the world.[20] Bitdefender representatives announced the removal of the faulty update and a workaround for the users affected,[21] except for those using the 2008 version.[22]”

    diferenta e ca in perioada respectiva firma era mai mica si a durat ceva. in cazul concret de care spun eu s-a rezovlat doar cu dezinstalarea de pe fiecare sistem a lui bitdfende. in era asta a vitezei e ceva usor, cand discuti de cate 2-3 sisteme /oras si drumuri de peste 400 km ca sa dai jos antivirusul pentru ca remote nu mai poti face nimic eu zic ca ar trebui sa cada capete. vezi cum e situatia, trebuie sa inveti ceva istorie ca altfel v-a trebui sa o repeti, acum sari ca ars la orice drob de sare si ceri capete, la urmatoarea problema de-asta cand e pielea ta in joc o sa intelegi ca mai sunt si situatii gri care nu pot fi tratate la modul da/nu chiar daca ar fi bine sa fie rezolvat tot

    ps. si eu abia terminam facultatea atunci

Adaugă reply - Cireshica

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.