O fi de la pandemie, o fi de la șmecherie, dar aud tot mai des oameni de prin companii care se plâng că sunt sunați, scoși la tablă, certați sau amenințați voalat de influenceri sau impresari de influenceri, pentru că brandul lor nu lucrează cu influencerul respectiv.
Well, cred că e cazul ca cineva să înceapă să le mai taie macaroana.
Valul de social media entuziaste care chicotesc când apare hâțdorian sau șelly sau oricare alt influencer în preajmă, care nu refuză nimic și le împing vedetelor online campanii cu nemiluita, în speranța că vor primi niște atenție sau expunere și ele, când o vor lua pe calea influencingului, nu face decât să distrugă industria. Din acest motiv avem nevoie de oameni competenți la client, care să știe să filtreze și să se prindă de manevrele din nivelul 2.
Acum, influencerilor. Nene, contrar așteptărilor, nu ți se cuvine nimic. Audiența aia mare pe care o ai, uriașă, poate fi atinsă la fel de repede, în același canal, cu alte mijloace, imediat. În România nu calculează nimeni overlaping de audiență, să vadă brandurile cum plătesc de două ori pentru aceleași impresii. Încă. Sper că se vor schimba lucrurile.
Dar asta intră la mecanică de campanie, mai avem până acolo.
Vezi cazul COLO. Ii duce cineva lipsa? A fost vreun protest la victoriei pentru că nu mai au oamenii de pe net la ce se uita?
Nu, audiența migrează imediat.
De Zmentă mai știe cineva ceva? Sau de Ilie? Sau de câți alții au mai fost? Lumea vine și pleacă, influencingul nu va ține la nesfârșit, înceacă să nu sări calul pentru că ești disposable pentru oricine. Și pentru audiență, și pentru branduri, și pentru agenții.