Unul din lucrurile care ne ţin pe loc, pe noi, românii, este lipsa de conştientizare a momentului când începi să fii depăşit de situaţie. Este universal valabil, se aplică cu succes în toate domeniile de activitate, dar cu precădere în componenta de marketing şi branding a companiilor.
Ca o paranteză, acum vreo 100 de ani, genul ăsta de oameni râdeau de electricieni, că nu sunt în stare să îşi găsească o meserie adevărată(agricultor sau potcovar), toată faza cu electricitaea fiind doar o bulă care va trece repede şi lucrurile vor reveni la normal.
Cam aşa se întâmplă şi cu generaţia de oameni trecuţi de 50 de ani, care acum activează pe diverse poziţii de conducere în diferite companii. Pentru ei e greu de înţeles că pe internet se discută, poate chiar despre compania lor, că există deja firme şi oameni care te pot promova sau ajuta să vinzi pe internet. Atenţie, vorbim despre internet, nu doar despre social media.
Recent am avut ocazia să stau lângă un astfel de domn la o discuţie despre customer experience şi când a fost adus în discuţie subiectul canalelor de social media ca suport pentru comunicarea cu clienţii, reacţia dumnealui a fost „iar cu facebook ăsta?”
Da, facebook va dispărea la un moment dat, e şi normal să fie aşa, dar oamenii vor continua să fie „social”. Vor continua să scrie pe reţele sociale, să empatizeze, să recomande, să critice. Pentru că devine din ce în ce mai uşor. E totul la un click distanţă, fix în telefon.
Problema e de adaptare a ta, ca brand şi a ta ca om care eşti responsabil cu dezvoltarea brandului. Altfel, te vei trezi depăşit de concurenţă şi nu vei înţelege de ce.
Şi ca să revin la ce ziceam la început, o mare problemă a noastră este că, poate din egoism sau autosuficienţă, nu ştim când să ne oprim, să conştientizăm că vremurile sunt cu mult înaintea noastră şi să lăsăm pe cineva mai avizat să se ocupe. Pentru că oricât am fi noi de ingăduitori, e greu să introduci pe cineva născut în anii 60 în era digitalului.
chain by shutterstock