De-a lungul existenței mele profesionale am putut asista la multe situații de criză. Indiferent de domeniul de activitate, branduri, contexte sau perioade, crizele apar și de cele mai multe ori nu știm să reacționăm în consecință, nu neapărat pentru a le putea înăbuși din fașă ci măcar pentru a limita efectele.
Ne panicăm, reacționăm total greșit și de cele mai multe ori luăm cele mai proaste decizii. Cel mai amuzant este când se întrunește o ”celulă de criză” care ia deciziile proaste, pentru că nimeni nu are tupeu să își asume o gherlă.
„Poate dura 20 de ani să construiești o reputație și doar 5 minute să o distrugi”.
Asta o spune Warren Buffet, un băiat din State care a realizat câteva lucruri în viață. Într-adevăr, acum serios vorbind, pe timp de criză și de precipitare este foarte crescut riscul unei decizii neinspirate care să te coste. Fie imagine, fie bani, fie credibilitate. Depinde de la caz la caz. Tocmai din motivul ăsta este recomandat să mergem să ascultăm ce zic și alți oameni, mai bine pregătiți în domeniul ăsta.
O ocazie potrivită este CRISISPEDIA – Conferința experților în comunicarea de criză. Acolo vom putea asculta și învăța ce trebuie să facem și cum să reacționăm într-o situație de criză de la Neil Chapman și Dimitri Schildmeijer. Cine sunt ei, aflați pe site. Și tot acolo vedeți și cum puteți obține accesul la conferință.
criza via shutterstock