Nu trece săptămână fără să primesc pe linkedin o cerere de conectare de la cineva care, imediat după ce îi dau accept, să nu vină să-mi propună o întâlnire, pentru că este consultant financiar și îmi poate face o ofertă de nerefuzat. E de fapt un agent de asigurări. Știu mecanismul, pentru că am vândut asigurări prin 2004 și exact ăsta era speechul. Doar că eu abordam telefonic, pentru că pe vremea aia nu existau nici social media, nici GDPR.

Îl refuz politicos, îi spun că am lucrat în sistem și stiu mai bine ce îmi trebuie.

Ce mi se pare însă trist este că în 2019 companiile de asigurări încă nu fac nici un efort de marketing, de adaptare la context, la digitalizare și merg tot pe mâna a ceea ce se numește direct sales, nu vor să aducă serviciile și conceptul asigurărilor private în zona de awareness/consideration deloc.

În 2019, când lumea e toată pe internet, are acces instantaneu la informație, este mult mai demanding și mult mai exigentă cu cei care le vor banii.

Asigurările ( nu vorbesc de RCA și alea de casă) sunt un produs necesar, pentru adulți sau pentru copii, chiar dacă, se presupune, că avem asigurări sociale de la stat. Niște bani în plus, niște decontări de tratament, niște bani în caz de accident sau chiar un produs de economisire cu acoperire de risc nu încurcă pe nimeni, dimpotrivă.

Nu văd de ce ne-am face asigurare când plecăm în străinătate și nu și cât suntem în țară.

Revenind la companiile de asigurări. Nici un efort de marketing, nici o campanie de educare, de conștientizare, de creștere a notorietății, nici măcar o campanie, nimic. Nu mai spun de vreo aplicație de mobile sau de vreo platformă de informare. Nada.

Nu știu cât va mai merge strategia asta de door 2 door ( chat spamming), dar mă aștept ca la un moment dat companiile de asigurări să se trezească cu vreo companie distruptive, cum a venit revolut în zona banking-ului sau uber în zona taximetriei și să ridice din umeri că n-au știut. Ei de fapt refuzând să se adapteze.