Asigurările în 2019

Articol din categoria: andreiu

Nu trece săptămână fără să primesc pe linkedin o cerere de conectare de la cineva care, imediat după ce îi dau accept, să nu vină să-mi propună o întâlnire, pentru că este consultant financiar și îmi poate face o ofertă de nerefuzat. E de fapt un agent de asigurări. Știu mecanismul, pentru că am vândut asigurări prin 2004 și exact ăsta era speechul. Doar că eu abordam telefonic, pentru că pe vremea aia nu existau nici social media, nici GDPR.

Îl refuz politicos, îi spun că am lucrat în sistem și stiu mai bine ce îmi trebuie.

Ce mi se pare însă trist este că în 2019 companiile de asigurări încă nu fac nici un efort de marketing, de adaptare la context, la digitalizare și merg tot pe mâna a ceea ce se numește direct sales, nu vor să aducă serviciile și conceptul asigurărilor private în zona de awareness/consideration deloc.

În 2019, când lumea e toată pe internet, are acces instantaneu la informație, este mult mai demanding și mult mai exigentă cu cei care le vor banii.

Asigurările ( nu vorbesc de RCA și alea de casă) sunt un produs necesar, pentru adulți sau pentru copii, chiar dacă, se presupune, că avem asigurări sociale de la stat. Niște bani în plus, niște decontări de tratament, niște bani în caz de accident sau chiar un produs de economisire cu acoperire de risc nu încurcă pe nimeni, dimpotrivă.

Nu văd de ce ne-am face asigurare când plecăm în străinătate și nu și cât suntem în țară.

Revenind la companiile de asigurări. Nici un efort de marketing, nici o campanie de educare, de conștientizare, de creștere a notorietății, nici măcar o campanie, nimic. Nu mai spun de vreo aplicație de mobile sau de vreo platformă de informare. Nada.

Nu știu cât va mai merge strategia asta de door 2 door ( chat spamming), dar mă aștept ca la un moment dat companiile de asigurări să se trezească cu vreo companie distruptive, cum a venit revolut în zona banking-ului sau uber în zona taximetriei și să ridice din umeri că n-au știut. Ei de fapt refuzând să se adapteze.

3 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1 Comentariu nou

    Eu am o problema cu faptul ca in 2019 nu pot sa contractez o asigurare online. In afara de RCA, CASCO si asigurari de calatorie, nu vine nimeni cu o oferta simpla.
    Vreau o asigurare de sanatate. Astea sunt pachetele, atat (ar putea) costa in functie de varsta si profilul tau de risc, ia de aici voucher pentru analize si evaluarea starii de sanatate, rezultatele vor fi trimise de la clinica direct la asigurator. Daca sunt probleme care influenteaza pretul te vom contacta noi, altfel in x zile primesti mail cu linkul de plata online.
    Sau de asigurare de casa. Sau pensie privata.

    Nuu, trebuie mai intai sa te intalnesti cu fucking consultantul, sa-ti arate ala niste printuri jenante, sa scrijeleasca cu pixul pe hartie niste calcule care oricum nu au nicio legatura cu realitatea, sa mai vorbim, sa mai vedem, sa mai recomandati altor 5 prieteni.
    Ca sa nu mai zic de procedurile pentru decontare, daca te loveste nevoia.

  2. #3 Comentariu nou

    Alea de acum 15-20 de ani erau de regula MLM-uri de doi lei pe principiul Amway sau Herbalife, dar cu pensii și asigurări de viață. Cu dinalea te-ai încurcat?

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

[instagram-feed feed=1]