Această pandemie a prins pe picior greșit destul de multe business-uri care au ignorat ani la rând mediul online, fiind mult prea siguri pe succesul brick and mortar. Nu le-a trebuit până au fost puși în fața lacătului împlinit.

Ca discuție paralelă, poate acum ne dăm seama ce bună ar fi fost o zonă pietonală cu magazine, nu toate înghesuite în mall-uri, dar asta este un alt subiect, tratat pe larg aici

Revenind la medii la care probabil nu ne vom adapta, fiind concentrați să băgăm cărbuni în tiktok și alte chestii la modă, săptămâna trecută, pe Fortnite, s-au întâmplat niște concerte care au adunat câteva milioane de fani.

Concertul lui Travis Scott ( despre care eu nu auzisem până atunci) a adunat 12 milioane de oameni. 12 milioane! Și asta nu e tot.

Anul trecut, un concert Marshmello a adunat peste 10 milioane.

Observăm un trend aici? Bun.

Canalul ăsta nu-l văd abordat decât din unghi super nișat, nu îl văd comunicat nicăieri ca un mediu de advertising sau ca rețea de socializare ( pentru că asta e), nu simt că marketerii sunt pregătiți să exploreze acest canal pentru a promova produsele.

Probabil percepția este că acest mediu este plin de copii. Nu cred că sunt mai mulți decât pe social media de generație nouă, deosebirea fiind că industria de gaming a fost în 2018 de 150 de miliarde de dolari, la nivel mondial.

Da, sunt niște plozi care se joacă și nu au putere de cumpărare, nu ne interesează. Uităm doar că și ei beau răcoritoare, poartă haine, se încalță cu chestii, folosesc tehnologie și există șanse mari să aleagă branduri care vorbesc cu ei și care le vorbesc pe limba lor. În locul unde sunt ei prezenți.

12 milioane la un concert, da?

 

Vă mai amintiți discuțiile de acum 10 ani, cu utilitatea prezenței în social media și digital și online? Dacă are sau nu sens?

Acum se vede că a cam avut sens, playerii care stăpânesc tainele mediului online nu au avut mari problele de adaptare, doar s-au calibrat un pic.

12 milioane la un concert online. Un trend ascendent. Vor câștiga cei care vor înțelege.