Pentru cei ce nu sunt la curent cu situația de la Dinamo, vă zic eu că e complicată. Negoiță zice că nu mai are bani să țină echipa, nici nu face eforturi să o dea, situația e și mai complicată pentru că o parte din stadion aparține lui Nicu Badea, fost președinte. Din cauza acestei ultimi chestiuni nu se face nici stadion la Dinamo, cum se face în Ghencea sau în Giulești.

De ceva vreme, băieții din PCH ( peluza Cătălin Hîldan) au înființat o mișcare care se cheamă Program DDB, primul program de socios adevărat din România.

Poți deveni socios la Dinamo dacă cumperi unul din cele două pachete puse la dispoziție:

  • acționar DDB – 48 euro/an
  • elită DDB – 1948 eruo/an

Pare program serios, ei deja având un fond pe care l-au folosit deja să plătească salariile restante ale jucătorilor și au achiziționat 10% din acțiunile lui Dinamo.

Mai mult, au reușit să ducă meciul cu FCSB pe Arena Națională, deși Negoiță voia să jucăm în groapă.

O să mă înscriu și eu în program, mai ales după ce am văzut cum se jelea Mitică Dragomir, că e prăpăd dacă se implică suporterii, că ăștia intră peste tine și te omoară. Probabil frici din fosta cooperativă.

Poate asta e calea, programe de socios se întâmplă peste tot în lumea civilizată și cumva, validează vocea suporterilor.

Ce mă surprinde este lipsa de comunicare, marketing și promovare a programului, oare nu s-a găsit nimeni care să-i consilieze în direcția asta? Au făcut doar niște conferințe de presă, care sunt insuficiente.

Mă rog, eu mă mir și de ce nu există marketing profesionist la cluburi, mai ales la Dinamo.

Au un magazin obscur, ascuns în galeria comercială a RIN Grand Hotel, cu program dubios ( eu îl văd când mă duc după țigări), site-ul e jenant, aplicația ( una dintre cele mai bune care au existat pentru Liga1) a dispărut, e păcat.

Marketingul poate reprezenta o linie de revenue, dacă e făcut cu un pic de organizare și cu cap.

Dar cei ce sunt dinamoviști, niciodată nu sunt triști.

Mă rog, la fel de bine poate fi o inginerie economică a lui Negoiță, tot programul ăsta, dar prefer să las paranoia deoparte deocamdată.

Câteva cifre de context:

Dinamo este a doua echipă ca popularitate și fanbase din România, cu aproape 14% dintre suporteri. Lider este FCSB cu aproape 40%, dar aici e confuzie cu Steaua și foarte mulți sunt de rezultat

Dinamo are 76% dintre suporteri cu educație medie, 20% cu educație superioară și 4% doar cu educație slabă, fiind depășită doar de Rapid, care are 40% educație superioară.