A sărit tot online-ul să scoată piatra aruncată

Articol din categoria: ca la noi

crazy

Bănuiesc că știe toată lumea povestea Izabelei și a zilei ei de naștere, cu evenimentul la care au dat join 100k de oameni și unde toți alienații au considerat normal să arunce cu porcării, că na, ne place să ne hăhăim. Pe lângă toată povestea cu greșeala copilei ( despre care unii zic că ar fi un stunt al PRO-ului sau al Antenei) bula asta creată, viralizarea ei și toate reacțiile și postările de pe pagina evenimentului demonstrează cam cât de multă frustrare și sete de sânge zace în noi, adânc ascuns. Dar să trecem peste, că nu facem studii antropologice.

Acum, revenind la ale noastre. Era normal și de așteptat ca măcar un brand să speculeze momentul și să încerce să capitalizeze pe tema lui. Ziua Izabelei a fost un stunt, un viral, cu mare atractivitate și greu de rezistat tentației de a nu încerca să atragi atenția asupra ta. Bineînțeles, într-un mod decent și nu ofensator sau jignitor pentru cineva.

Ieri a sărit toată lumea în capul celor de la Tymbark, că sunt nașpa, că e un mega fail, că nu mai știu ce au făcut. Am fost rezervat, am cerut doar opinii și am încercat să trag concluziile abia pe seară. după ce am aflat opinii din ambele tabere.

Și am aflat exact ce am zis și la început: suntem plini de frustrări și însetați de sânge. Toată lumea sare și urlă că e vorba despre un copil. Perfect de acord, e vorba despre un copil care a făcut o prostie, dar deja situația trecuse de la prostie la eveniment național. Nu era vizată copila, ci cei 100k de oameni care dăduseră join.  Brusc, din vedetă, evenimentul Izabelei a devenit un vehicul de promovare. Copila nici nu mai conta în peisaj.

M-a uimit reacția destul de dură a lui Cristi Manafu, de altfel un tip foarte echilibrat, m-au uimit refuzurile userilor de pe facebook de a încerca să privească povestea și din alt punct de vedere. Și nu pot decât să mă întreb de ce s-a sărit doar la gâtul lor, când multe alte pagini au făcut exact la fel.

Atât.

 

crazy via shutterstock

0 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1 Comentariu nou

    Reactia mea a fost moderata, Andrei. Daca era dura, suna altfel. Dar iau cu responsabilitate feedback-ul tau.

    Asa cum am mai comentat pe alocuri, nu exista nicio justificare de bun simt pentru care un brand s-ar putea folosi de imaginea unui minor pentru a se promova. Mai ales in momentul in care toata imaginea acestui copil era terfelita de-a dreptul. Am vazut niste comentarii si imagini care depaseau simpla caterinca de online.

    Stim ca real-time marketing-ul impune sa capitalizam pe subiectul momentului, dar niciodata, in orice era a marketingului, o tactica nu a implicat depasirea bunului simt. Imaginea unui minor e protejata prin lege, deci cu atat mai mult un brand nu ar trebui sa se atinga de subiect.

    Spunea cineva ca acest „stunt” nevinovat si involuntar al fetitei ar putea da nastere unui trend intre adolescenti. Cine nu ar vrea intr-o scoala sa devina peste noapte vedeta nationala? E o tema de gandire.

    Am mai vazut cateva iteratii ale temei si la alte branduri/companii. Unele fine, altele de prost gust. Tymbark a fost primul exemplu vazut. Si chiar daca am inteles ca agentia are o strategie de real-time marketing, „pulpa” Izabellei nu trebuia sa apara pe Facebook.

    • #2 Comentariu nou

      imi mentin parerea si cred ca undeva se duce prea departe povestea. la fel de bine cum cine nu munceste, nu greseste, cred ca putem depasi momentul fara sa ne ciufulim spatele

  2. #3 Comentariu nou

    deci e normal ca cineva (firma) sa foloseasca imaginea unei persoane, fara drept? Misto

  3. #4 Comentariu nou

    Brandurile au dus-o prea departe. Alora de freaca menta online nu ai ce sa le ceri. Dar brandurilor, da!

    Desigur, gresim in fiecare zi si uneori invatam cate ceva. Dar cand esti brand si gresesti, iti ceri scuze intai si apoi inveti. Nu e cazul Tymbark, din ce se vede. Statusul e inca acolo. Sper doar ca a meritat tot efortul pentru cele 40 de like-uri.

  4. @Andrei, mulțumim pentru obiectivitate și echilibru.

    @Cristi, prima reacție oficială avută (prin mailul trimis către tine, pe blogul tău și în comentarii la două postări pe Facebook ale unor bloggeri) a fost să spunem că ne pare rău față de cei care au fost deranjați de postarea noastră. Și da, am și învățat din această postare.

    Ea nu a fost ștearsă, pentru că ne asumăm mereu și postările inspirate, și cele neinspirate. Și pentru că asumarea este primul pas către a-i cere cuiva scuze.

  5. #6 Comentariu nou

    Eu sunt curios dacă Echipa Tymbark fără pulpă are aceiaşi părere :))

    Eu unul eram sigur că se ajunge aici, reach-ul a fost imens şi trebuia ca cineva să îl exploateze.
    Nu văd nimic rău în ce a făcut tymbark , asta înseamnă să fi activ şi să speculezi orice ocazie ce îţi poate fi folositoare.

    Eu cred că e mai mult amuzant, nu au ofensat pe nimeni. Ba eu îndrăzneam şi scoateam o reclamă pe TV sau plăteam fetei nişte bani şi scoateam Tymbark Izabela „Pentru petrecerea la care nu ai fost invitat” :))

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.