Pentru cei care nu știu, este o aplicație apărută relativ recent, doar pentru iPhone, care este doar cu voce. Organizată cu camere, unde se adună oameni și se dezbat topicuri.

Ce o face sexy este faptul că nu este disponibilă tuturor, fiind limitată doar la o platformă (iOS) și faptul că sunt niște nume mari care activează sau activau acolo și puteai merge să iei lumină de la ei.

Ce o face mai puțin sexy este că, spre deosebire de podcasturi, clipuri video sau articole de blog, ca să prinzi discuțiile alea miez, trebuie să fii la program acolo, altfel s-a dus oportunitatea. Exact ca la conferințele din viața reală, aia pe care o aveam înainte.

Ce o face deloc sexy este lupta pe care o duc oamenii să se poziționeze experți în Clubhouse și să poziționeze platforma ca fiind următorul engagement-platform killer, the place to be.

O luptă la baionetă pentru prima. Prima cameră, prima conferință, prima conferință sponsorizată, prima companie prezentă, prima companie care investește în prima conferință și tot așa.

Lucrul care duce platforma în derizoriu este că lupta aia la baionetă este purtată pe alte teritorii, cu precădere pe facebook.

Toată ziua aflăm pe facebook cum este super cool pe Clubhouse și trebuie să fim acolo și cât de multe pierdem dacă nu suntem acolo. Este cea mai agresivă luptă de achiziție de useri dintr-o platformă în alta din câte am văzut eu până acum.

În fiecare zi primesc câte o invitație la un eveniment pe Clubhouse, ca exemplul de mai jos

Glumeam la un moment dat cu o prietenă care insista să vin și eu pe CH și am întrebat-o dacă e atât de mult pozitivism încât au nevoie de un hater în zonă.

Motiv pentru care m-am refugiat mai mult pe Twitter, acolo e încă zonă sigură, deși se adună destui antivaxxeri și conspiraționiști.

Cum văd eu viitorul Clubhouse:

  • după ce trece pandemia va rămâne la fel de nișat cum e Reddit, doar pentru niște useri mici, niciodată suficient de mulți încât să conteze în mainstream-ul comercial, unde brandurile chiar să disloce bugete, oricât de tare ar vrea să-l umfle cei cu interese acolo. Nu vor avea cifrele necesare și e greu să vinzi relevanță după ce 15 ani ai vândut vanity kpi.
  • dacă se liberalizează și devine disponibil pentru Android probabil își va pierde din twistul superior și elitist pe care îl are acum și va deveni un mainstream nefrecventabil de elitele care îl populează în acest moment. Se va vorbi de manele, de mașini, de gagici și combinații.

O discuție paralelă este despre cât de mult preț pune Clubhouse pe protecția datelor, unde apare scandalul la o săptămână. Știu, fanii CH arată spre facebook și instagram, dar uită că de la o platformă apărută cu 10 ani mai târziu decât facebook te aștepți să nu repete greșelile celor dinainte.

O altă discuție paralelă este cum oameni care recomandă Samsung sau Huawei ca fiind flaghsipuri și telefoane extraordinare sunt prezenți pe Cluhbouse.

Ca să anticipez niște întrebări:

  1. am un device Apple în casă pe care ne tot gândim dacă să-l dăm copilului sau nu, deci aș avea cu ce să intru pe clubhouse, nu e vorba de nici o oftică la mijloc
  2. nu-i găsesc utilitatea, fiind amic sau prieten cu aproape toți oamenii care au vorbit sau au ținut conferințe pe Clubhouse la noi. Dacă vreau să aflu ceva de la ei, sau am nevoie de un sfat, le scriu sau îi scot la o bere.
  3. rămân la text, așa cum am mai spus, este singurul mediu care rămâne dincolo de 24 de ore, de algoritmi sau platforme care vin și pleacă. Restul ar trebui să fie doar tool-uri de distribuție, nimic mai mult.