Nu merge reclama pe facebook! Nici pe internet! Și nici nu va merge! De ce?

Articol din categoria: mișto

Pentru că atunci când te doare o măsea, mergi la stomatolog, nu încerci să ți-o tratezi singur. Pentru că atunci când ai nevoie de mobilă, mergi la un tâmplar să ți-o facă.  Pentru că atunci când vrei să schimbi cauciucurile la mașină, mergi la vulcanizare.

În general, când ai nevoie să faci ceva, apelezi la cineva care se pricepe la lucrul respectiv. Bineînțeles că le poți face tu, dar asta ar însemna să te pricepi la aia. Adică să ai măcar un pic de experiență, nu neapărat calificare. Să ai idee cât de cât ce presupune și ce înseamnă lucrul respectiv.

Eh, la fel e și cu internetul ăsta, implicit cu promovarea pe internet, facebook, social media și alte prostii de genul ăsta.

Stau și râd când văd mici afaceri ( sau mai mari chiar), cu mici conturi de social media și abordări timide și așteptări total greșite.  De obicei se face o pagina de facebook pentru business, se postează ceva și se dau 3-4 share-uri, în funcție de câți angajați și câți owneri de business există. Și se așteaptă rezultatele, creșterile de business, comenzile, banii. Care nu vin. Și care conduc la verdictul :” nu merge bă pe internet, crezi că n-am încercat?”

Cu toții avem pe cineva care face asta. Sau știm. Eu acum urmăresc cu mare atenție pagina unei grădinițe particulare din București, care are mereu 3 like-uri : proprietara, soțul acesteia și mama ei. Și un share: tot proprietara. Care share adună și el vreo 3 likes. Nu îmi permit să îi zic nimic, pentru că deși mă știu cu soțul ei de vreo 25 de ani nu ne vorbim de vreo 10. Sunt curios dacă va abandona lupta sau va lăsa pe cineva priceput să se ocupe.

Una dintre marile probleme este că ne-am obișnuit ca facebook să fie gratis și pentru business-uri, la fel ca pentru utilizatori. La fel și google și orice altceva. Doar că nu e, și e oarecum normal să nu fie, pentru că facebook și google îți pun la dispoziție o multitudine de instrumente prin care te poți promova inteligent și relevant.

Aici se rupe lanțul logicii, când aflăm că trebuie să plătim pentru publicitate pe net. Și deși targetul nostru este 100% pe internet, vom alege să dăm bani pe flyere și bannere stradale, pentru că ”ce-i în mână nu-i minciună”. Din cauza asta nu o să meargă netul prea curând pentru unele afaceri. Pentru că ownerii sunt încă străini de fenomenul internet.

5 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1 Comentariu nou

    Astia sunt ok. Dar mai e o specie: proprietarul de business online care vine si zice „As vrea sa vand si nu stiu sa fac reclama pe Facebook/Google, de-asta vin la voi sa ma ajutati – am x euro buget lunar”, iar dupa ce i se explica set-up + comision, pleaca pentru ca i se pare ca incerci sa il furi cu taxa de set-up.

  2. #2 Comentariu nou

    Lasa ca veniti voi specialistii in frecat menta pe net si le explicati lor cum sta treaba :)) Oamenii aia nu sunt interesati sa bage bani…ca daca ar fi ar sti si singuri sa o faca. Nu trebuie sa vina un somer profesionist ca sa ii explice cum sa dea niste bani.

    • #3 Comentariu nou

      nu? bravo, ai castigat internetul azi

  3. #4 Comentariu nou

    de fiecare data cand aud chestia asta „cum, costa promovarea pe fb si google?” le ofer comparatia de costuri pentru atingerea aceleiasi audiente in online vs offline. pentru ca apoi, in momentul in care se hotarasc sa fie mai implicati in promovarea online, sa arate ca au mari lacune la tot ce inseamna marketing, dar mai ales business.

  4. #5 Comentariu nou

    Perfect de acord, da.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

[instagram-feed feed=1]