E la moda sa injuram oamenii de la diverse companii. E rau daca nu ne baga nimeni in seama, e rau cand suntem sunati de cineva care vrea sa ne propuna ceva. Mai ales cand vine vorba de multinationale, in special banci sau companii de telecom. Aia care ne suna sunt niste tampiti, niste retarzi, noi suntem adevarati guru in tot ce inseamna servicii. Noi le stim pe toate, noua ni se cuvine tot. Si cand indrazneste cineva sa ne contacteze, primul impuls pe care il avem este sa incercam sa ii demonstram omului cat este de prost si eventual sa ii aplicam si o corectie verbala pentru impertinenta avuta sa ne sune.
In primul rand, nimeni nu se pune in locul persoanei care ne suna. Nimeni nu sta un pic sa se gandeasca la faptul ca e un angajat care isi face DOAR datoria. Pentru asta e platit el. Sa ne sune si sa ne oferteze cumva. Se cheama departament de retentie sau telesales. Nu el alege pe cine sa sune, nu el alege ce oferta sa ne propuna. I se dau niste tabele in fata si trebuie sa se apuce de treaba. Si cred ca daca ar putea alege persoanele pe care sa le sune, nu ar suna la cineva care sa il complimenteze in fel si chip.
In al doilea rand, ofertele sunt concepute de niste oameni din departamente superioare lui, care in marea majoritate habar n-au ce se mai intampla in piata si cum evolueaza nevoile consumatorilor. Au cateva repere si se ghideaza dupa ele fara sa ceara un feed-back de la oamenii din linia intai. Ca na, daca tot au ajuns acolo, inseamna ca stiu cel mai bine ce e de facut.
Chiar daca te suna cineva sa iti propuna spre exemplu minute cand tu ai nevoie de mesaje sau de internet, nu te costa nimic sa ii spui ce nevoie ai tu de fapt. Eu am reusit sa obtin mesaje in retea in locul unor minute nationale, pentru ca de ele aveam nevoie. Si nu a trebuit decat sa ii explic omeneste tipei care m-a sunat ca apreciez interesul lor fata de mine, dar nevoia mea nu este acoperita de oferta lor. Si nu a durat decat cateva minute ca sa le primesc.
Ca sa beneficiem de serviciile pe care le dorim ar trebui sa invatam sa le cerem. Fara sa punem la zid oamenii de la celalalt capat al telefonului.
0 comentarii Adaugă comentariu
Eu ma pun in locul persoanei care suna, pentru ca am facut call center un an de zile pentru niste romani plecati in America. Cei mai ingamfati si nerusinati oameni cu care am vorbit vreodata. I-am iertat :))
Da, clar ca ii las sa-si termine placa si, categoric, daca nu imi convine oferta, ii refuz! Procedez asa pentru ca am avut oarecum contact cu joburi similare, ii inteleg, dar cine nu vede dincolo de aparenta sau pur si simplu nu are timp, ii expediaza! Cred ca e valabila si aici zicala:” patitul e priceput!”