Hai să haterim ca să ne aflăm în treabă: azi pe Samsung.

Articol din categoria: ca la noi

baragoi

Caz concret:

Samsung pune un album de  aproape 600 de fotografii pe facebook, de la Summerwell. 595 de fotgrafii, mai exact. Nişte oameni se inflamează în social media pentru că, să vezi nasolie, unul dintre ei nu este recunoscut şi tag-uit în poză. Un vedetism ieftin, dacă îmi este permis, deşi îl cunosc pe Ştefan.

 

Hai să analizăm ce e bine şi ce e rău:

– la partea de ce e bine, nu e nimic. Pentru că din 600 de fotografii, mai ales făcute aşa, e foarte greu să recunoşti pe cineva.

– e rău că ne apucăm să aruncăm cu pietre şi să acuzăm brandurile de fail imediat. Da, tipul a comentat fix la poză, dar poate persoana de la Samsung a văzut comentariul de pe mobil şi a crezut că e la album. De altfel avem cu toţii pretenţia la reacţie şi răspuns imediat în social media.

– e rău că se face uz de poziţii anterioare. Nu este cu nimic relevant că Ştefan a fost Samsung Mobiler şi apare în poze pe pagină. În poza aia nici eu nu l-aş fi recunoscut. Başca, e la fel de posibil ca persoana care se ocupă de pagina Samsung să se fi schimbat şi ea.

Discuţiile întregi aici.

Ce trebuie să ne rămână în minte aici:

– e de porc să o arzi ca o vedetă online

– e aiurea să te apuci să hatereşti gratuit pe oricine şi oricum, fără să stai să judeci măcar un pic situaţia

– social media nu e chiar pentru orice pisică, cum zice orice pisică.

– e mişto să lucrezi la branduri mari, mai puţin când ajungi să te baţi cu felul ăsta de reacţii.

0 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1 Comentariu nou

    Îmi mențin părerea. Sunt de acord cu tine că era un album cu 600 de poze, dar Ștefan nu s-a dus la fiecare dintre cele 600 de poze și a întrebat cum face să se tăgguiască. Nu a comentat nici la album. A comentat doar la cea în care apărea el. 🙂

    Era o chestie de logică, iar ca să interacționezi cât mai OK cu fanii, mi se pare că ar trebui să te folosești de abordări personalizate, nu de un mesaj standard în care schimbi doar numele celui căruia îi dai Reply ca un robot care nu reușește să facă asocieri evidente.

    Faptul că a fost mobiler l-am invocat în ideea în care numele lui era prezent și alte locuri din pagina Samsung, iar cel care o gestionează nu cred că nu știa cine e, chiar dacă nu ținea pagina de Facebook atunci când era Ștefan mobiler. Are destul de multe interacțiuni ulterioare.

  2. #2 Comentariu nou

    nu era nici o chestie de logica. si putea sa spuna ca el e in poza aia de la inceput. and that’s all there is to it. nu e nici un fail, terminati.

  3. #3 Comentariu nou

    Pentru cineva care a avut ocazia să lucreze pe un forum românesc, aceste postări plasate în alte topic-uri (în cazul de față, comentariile altor fotografii) reprezintă chestii mai mult decât comune.

    Răspunsul celor de la Samsung este unul mai mult decât pertinent. Este absolut normal. Încercați măcar o dată să moderați/administrați/observați activitatea utilizatorilor pe un forum românesc foarte activ: softpedia, forumul celor de la computergames, cele de warez etc. și veți avea o revelație în domeniul comunicării cu utilizatorii români de Internet.

  4. #4 Comentariu nou

    Și încă ceva: de ce vedetism? Nu am zis că trebuia să-l fi recunoscut cineva în cele 600 de poze și să-l tăgguiască din prima. Am zis că era evident că el era în poza la care a comentat că vrea să fie tăgguit. Captain Obvious like.

  5. #5 Comentariu nou

    @irina tu ai citit ce am spus eu sau comentam doar sa consumam caractere pe net?

  6. #6 Comentariu nou

    nu era deloc evident. evident era daca spunea „buna, cum as putea sa ma taguiesc si eu in poza asta”. nu sa ma taguiesc. oamenii au raspuns corect. case closed. moving on

  7. #7 Comentariu nou

    Andrei, ce naiba? „poate persoana de la Samsung a văzut comentariul de pe mobil şi a crezut că e la album”?
    Vorbim despre Samsung, un brand international cu o putere atat de mare incat mi-e si frica sa caut detalii exacte.

    Inteleg ca instinctul e sa ii iei apararea celui cu care te asociezi, insa cred ca prin asta se diferentiaza un manager mediocru de unul bun. Cel bun n-ar fi aparut cu un astfel de comentariu. Ar fi dat mesaj, daca ar fi fost in dificultate.
    Nu e un fail de proportii, insa nici un raspuns dat in urma unei analize logice, cat de mici, nu e.

  8. #8 Comentariu nou

    O problema de lumea 1 : „de ce a intrebat stefan cum se taguieste intr-o poza?-mare hater” . A observat oare macar cineva ca omul a lasat un comment la o singura poza, aia in care apare, intreband concret ce trebuie sa faca pentru a se putea tagui pentru ca pagina are aceasta optiune restrictionata?! Si sunt sigura ca nu e singura persoana care ar vrea sa afle cum isi poate da tag in poza pe pagina lor. Articolul asta e mai mult „Hai sa mancam cacat degeaba”.

    • #9 Comentariu nou

      problema era ca s-a apucat irina sa catalogheze drept mega fail. cursurile de logica se fac in clasa 9a si de gandire critica prin anul I de facultate. ti le recomand calduros pe ambele

  9. #10 Comentariu nou

    ce-i aia „lumea 1”?

  10. #11 Comentariu nou

    Lumea intai adica lumea presupus civilizata. Ironie la „first world problems”. De aia nu mai poate online-ul, ca a pus coneva o intrebare pertinenta la care a primit si raspuns, nu se mai gaseau alte subiecte de discutat in tara asta. Si mi-as dori sa nu-mi recomanzi cursuri si sa ma indrumi la scoala fara sa imi cunosti backgroundyl. Dar daca e sa ne legam de logica, nu incerca sa ne convingi ca articolul tau da in irina baragoi si atitudinea ei fata de commentul ala. Articolul asta scoate in evidenta doar ce a facut Stefan pe facebook, nu cat de urat a fost din partea irinei sa faca prin screen-ul ala. Numele ei nu apare nici macar o data in articolul asta! Deci Andrei, despre ce ai vrut sa scrii aici?! ( intrebare retorica-daca ai invatat la scoala ” teoria discursului”).*wink*

  11. #12 Comentariu nou

    @Alina d-aia nu mai poti tu. In schimb, pentru cine e la Samsung, ca habar n-am, a fost o problema creata de o gagica ce se plictisea numarand o bila. Si exact asta e de evitat, pornitu de crize inutile, mai ales de catre oamenii care se presupune ca au ceva experienta cu online-ul mai mult de 1 neuron. Si da, am invatat si retorica la scoala *wink wink*

  12. #13 Comentariu nou

    ” exact asta e de evitat, pornitu de crize inutile, mai ales de catre oamenii care se presupune ca au ceva experienta cu online-ul mai mult de 1 neuron. „– Pai atunci de ce era nevoie de un articol intreg pentru o neintelegere in legatura cu ce-a postat unul despre ce-a facut altul? Ca sa amelioram din „inflamatie” nu?! In fine, daca se vroia clarificata situatia si intentia ta, respectiv sa evidentieti ca „tipa care numara o bila” a facut din tantar armasar, se putea face demult.

  13. #14 Comentariu nou

    Mă bag și io ca musca-n curul calului, pentru că cunosc îndeaproape subiectele, dar mai ales subiectivismul anumitor persoane.

    Vizavi de comentariul lăsat de persoana publică Ștefan Roșioară se poate spune că duduia de la tastatură, după o zi de 18 ore de muncă, e posibil să nu-l fi recunoscut în poză, ba chiar să-l fi confundat cu Florin Piersic, astfel că i s-a părut greșit publicat acel comentariu, locul lui fiind, în mod normal, într-un mesaj privat către pagină, butonul denumit intuitiv „Message” permițând asta oricui utilizator de Facebook.

    Reacția whistleblower-iței Irina vine ca rezultat al aceluiași număr de ore de muncă istovitoare și își toarnă singură cenușă în cap, omițând faptul că etichetarea unei persoane într-o poză poate SĂ NU FIE POSIBILĂ dacă respectiva persoană a ales, în meniul intitulat intuitiv „Privacy Settings”, ca acest lucru să nu fie permis oricui. Ce-i drept, chiar și duduia de la butoane ar fi trebuit să știe asta și să acționeze corespunzător, permițând etichetarea, în mod public, pentru acel album, astfel ca tot News Feedul (cu sau fără steluță) să știe că persoana publică a sărit pe balon.

    Acum, că și pe tine – Andrei – te roade grija și nu ai subiecte de scris de blog mai interesante ca raporturile sexuale dintre grijă și persoanele implicate, este strict problema ta și-ți administrezi timpul cum crezi, însă e timp pierdut. Părerea mea.

    Ave!

  14. #15 Comentariu nou

    @Șerban, ești pe lângă. Stai să-ți explic: un fan al unei pagini comentează la o ANUME poză dintr-un album de 600 de imagini, întrebând cum face să se tăgguiască în poză. Nu comentează la album, nu le postează pe Wall, nu se uită în stele, ci fix la poza în care apărea, în una din cele 600. Pagina întreabă ÎN CARE poză.

    Nici dracu’ nu a ridicat pretenția să îl fi recunoscut cineva din 600 de poze și să-l tăgguiască înainte de a cere el asta! Ce privacy, ce settings, ce News feed?! Dacă se cere tăgguit e clar că nu are nimic restricționat. Scuză-mă, ce pagină de Facebook ziceai că ții?! (*retoric*)

    Ca să revenim, eu mă refeream strict la momentul în care fanul a interacționat cu pagina brand-ului. Reacția lor este cauzată de niște automatisme și replici-șablon pe care le lasă fără să facă o asociere între subiect și situația particulară. Din punctul meu de vedere, așa cum a zis și Alex mai sus, vorbim despre Samsung, nu despre singurul magazin din cartier. Samsung e un brand care se află într-o permanentă competiție și care ar putea să se folosească de Facebook mai bine în relația cu fanii săi, printr-o adresare personalizată la maximum. Dacă moderatorul s-ar pune în locul fanului și-ar primi răspunsul pe care el l-a dat, nu cred că ar fi mulțumit și ar mai adresa întrebarea încă o dată în speranța că a doua oară e cu noroc. Eu, una, țin foarte mult la apropierea dintre brand și consumator, indiferent de mediul în care se realizează. De-aici și reacția de a cataloga ca fiind un „fail” comentariul acela.

    Merci că-mi dai ocazia să repet ce am spus de N ori până acum. Poate citesc și alții. Tu ai citit pe diagonală și vii acum să comentezi ca să te afli în treabă, întocmai ca musca de care spuneai. Îmi vine în minte reacția lui Adi Despot la întrebarea „Câte trupe cântă în seara asta pe scenă?”. My job here is done!

  15. #16 Comentariu nou

    Esti naiv, ca sa nu zic PROST, daca tu ai impresia ca generatia noastra mai are vreo urma de inteligenta in capsorul ala umplut cu paie…. Desigur, eu si tu suntem cateva dintre exceptii….

  16. #17 Comentariu nou

    Unii trăiesc într-o bulă unde toate gândurile lor sunt corecte.

  17. #18 Comentariu nou

    @Irina Administrezi 2 pagini de Facebook? Vai! Trebuie că ești Social Media Expert! Mai știu pe una…

  18. #19 Comentariu nou

    @Șerban: Te frige las-o jooooos, te frige las-ooooo jos!

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.