Pentru că a ieșit cu miștocăreală la postarea în care anunțam că merg la sală, omul care se ocupă să mă educe în direcția asta, adică Florin Lixandru, de aici, a zis că se apucă să demitizeze din chestiile care circulă online.

Buna, revin mai jos cu detaliile de care vorbeam

1. Grasimea viscerala. De ce persoanele cu greutate mai mica pot avea grasime viscerala mai multa si invers desi nu ai spune?

Grasimea viscerala sau LDL, este grasimea din cavitatea abdominala si grasimea care se depune in jurul organelor sau pe traiectul vaselor de sange conducand la ateroscleroza!
LDL este o forma de colesterol, si este in stransa legatura cu HDL( HDL ajuta la scadearea LDL) Astfel cantitatea de LDL din corp este data de nivelul HDL nu de greutatea totala a persoanei.

 2. Cum si cand ne cantarim corect?

Greutatea trebuie verificata o singura de pe saptamana, dimineata imediat dupa ce am golit sistemul ( organismul) si inainte de micul dejun. Stabilind aceasi zi a saptamani timp de cateva luni! De multe ori, cientii fac o obsesie a cantarului, fara sa isi dea seama ca in general, exista o fluctuatie intre zilele din saptamana (ex: imediat dupa cheat day probabil ca vei cantari cu cateva sute de grame mai mult)

3. Exista regim cu atat de multe calorii (2200 de calorii)? Nu ar trebuie sa scadem drastic aportul caloric?

Inainte de a se stabili aportul caloric potrivit pe durata antrenamentelor, pentru a vedea diferente in greutate este nevoie sa verifici aportul caloric din perioada in care omul a castigat in greutate. Indicat este sa scazi aportul caloric cu 300-500 de calorii cand se doreste scaderea in greutate, astfel incat corpul sa sesizeze diferenta, dar, in acelasi timp sa suporte antrenamentul. O greseala frecventa este scaderea brusca a numarului de calorii, ceea ce provoaca soc hipoglicemic (lesin) la efort.

4. ”Te va tine pana la prima bere, primul concediu”

Mersul la sala sau obiectivul de a slabi nu inseamna sa renunti la orice iti face placere, ci mai repede la a-ti gasi echilibrul pentru ca mersul la sala sa devina o rutina similara cu mersul la job. Cu cat vei restrictiona mai mult gratarul, berea, concediul (activitati de relaxare si socializare) cu atat vei fi mai predispus sa obtii un efect de bumerang. Nu degeaba s-a creat conceptul de cheat day. Este ok sa ai o cheat day DAR: nu mananci si bei de toate 24 de ore si apoi te lupti o saptamana sa dai jos ce ai acumulat si nu tii cheat day in fiecare saptamana cu de toate. Poti stabili o cheat day saptamanal in care sa alegi sa incalci regulile cu un singur produs. Daca vrei sa bei bere renunti la cartofi prajiti, ori daca vrei ciocolata renunti la sucuri/ bere/ cartofi prajiti. O alta regula importanta este sa anunti antrenorul ca ai avut cheat day ca sa iti adapteze programul si sa ”elimini” ce ai acumulat.

Eu am plecat la drum cu încrederea și convingerea că am nevoie de mai mult decât motivație și fiare, am nevoie de consiliere specializată, pe nutriție și pe fitness, pentru că altfel va fi complicat să slăbesc, pentru că am mai facut-o și am revenit de unde am plecat, din lipsa disciplinei.

Și am pornit la drum pentru că în pandemie m-am îngrășat super mult, deja nu mă mai suport eu pe mine și trebuia să fac ceva ca să schimb situația.

Pe parcurs ce mai aflu chestii, vă mai scriu aici. #tatislabeste