De ce să facem noi când ne putem plânge de ce fac alții?

Articol din categoria: ca la noi

donkey

Făcându-mi curaj azi dimineață să mă dau jos din pat, răsfoiam timeline-ul de pe twitter și mi-a ajuns în fața ochilor un articol scris pe un ton foarte, dar foarte revoltat și numulțumit despre conferința Social Media 4 Parents, la care autorea nici măcar nu a participat, dar știe foarte bine că a fost nasoală rău de tot. Printre multele nemulțumiri citite acolo, mi-a rămas în cap că nu s-a discutat mai mult despre relația blogger-client-agenție. Cu alte cuvinte, despre bani, că banii ne omoară și asta ne roade cel mai tare: cum să facem bani mulți cu muncă și efort depuse invers proporțional.

Am întrebat, curios, care a fost metoda de acces la conferință și mi s-a spus că gratis, pe baza de invitații oferite sau solicitate. Ceea ce e foarte mișto, mai ales pentru un domeniu și o nișă care are nevoie de un suport real în problema social media.

Nimeni nu stă să se gândească, înainte să treacă la atac, ce presupune organizarea unui eveniment ca acesta. Resurse, oameni, timp, chiar bani investiți de către organizatori, doar pentru ca membri comunității să se poate aduna la un loc, face schimb de informații și impresii și poate a afla ceva noutăți. Toate astea, gratuit. Fără nici un ban perceput.

Acum, vin și întreb: dacă tot a fost atât de nasol și de ratat evenimentul, de ce nu vă mobilizați, voi, nemulțumiții, să faceți un alt eveniment pe tema asa, mult mai bine realizat, cu subiecte și speakeri mult mai bine pregătiți și cu rezultatele scontate? Bineînțeles,  cu participarea tot gratuită. Că e greu, că nimeni nu are chef, timp și am mai fost și bolnavi când eram mici, nu?

Pentru cei ce nu înțeleg foarte bine, e ca și cum voi ați lua niște oameni care stau afară în ploaie, i-ați chema în casă la un ceai și ei ar începe să se plângă că e ceaiul prea fierbinte. Românism în cea mai pură stare.

 

donkey via shutterstock

0 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1 Comentariu nou

    Haters gonna hate! Romanul pana nu comenteaza si nu carcoteste nu se simte bine….

  2. #2 Comentariu nou

    Nu, nu, nu! De romanism musteste articolul tau. Mai exact, romanismo-pupincurism.

    Femeia aia si-a exprimat punctul de vedere clar, cu argumente valide. Unul din ele si cel mai logic lucru: iti numesti conferinta SMP si vorbesti de parenting!! Plus, ca si-a prezentat argumentele, fara sa jigneasca pe nimeni. Dar presupun ca oamenilor le place ideea de „hateri”, ca nah, e tare cool sa ai hateri.

    Iar argumentul tau care e? Daca nu ti-a placut, fa tu una mai buna! Come on, mai pueril de atat nu se putea.

    Si vezi ca din textul tau transpare ideea ca da, a fost prost, dar a fost gratis. Nu mai bine faci un lucru misto si cu bani decat unul prost, ca sa mai bifezi ceva, ca suna tare cool, dar gratis?

    Acum, vin si iti zic, am urmarit streaming-ul live si da, a fost exemplul potrivit de „eveniment de carton”.

    Toti care-si exprima parerea si nu sunt prieteni cu „crema” blogosferei, sunt hateri?? Las-o dracu’!

    • #3 Comentariu nou

      if you believe so…go back to your cavern. nimeni nu iti da nimic gratis in ziua de azi. cat despre pupincurism, nu stiu care din noi doi e mai practicant, citind comentariul tau

  3. #4 Comentariu nou

    Lame dude,lame!

  4. #5 Comentariu nou

    Nu intru în discuții legate de parenting, mame singure, scutece și suc de morcovi, vreau doar să comentez puțin ideile legate de conferință, poate chiar despre conferințe în general.

    Care e scopul unei conferințe? ăla de a prezenta ceva. Fie se organizează un mediu în care x, y, z se înscriu să prezinte, fie eu, dam ăsta, strâng niște x, y și z să prezinte ceva. Acum, ce e toată polologhia cu organizarea? e muncă? da. E greu? o fi. Dacă informațiile sunt precare, ce naiba mai contează pentru participanți cât a muncit organizatorul? Dacă pentru mine e gratis, asta înseamnă că dacă e prost n-am pierdut nimic?

    Sunt oameni care se bucură de conferințe, unii o iau ca pe o vacanță, alții sunt inspirați, în timp ce alții care au experiență și/sau cunoștințe aprofundate vor sublinia diverse lacune. Care e problema? da, conferința a avut un nivel scăzut, chiar dacă unii au găsit ceva util. Dacă acea conferință are un nivel scăzut nu înseamnă că trebuie rasă de pe fața pământului.

    Dacă eu critic un eveniment înseamnă că trebuie să dovedesc că-l pot face mai bine?! de unde și până unde?! Ai vrut să faci ceva și ai fost criticat. Fie încerci din nou, fie renunți – e alegerea ta. De când arunc câte un ochi pe bloguri, toate conferințele sunt organizate exemplar, că oamenii muncesc, dar informații nu prea sunt – obiectul conferinței de altfel.

    Și nu, exemplul cu ceaiul nu e bun. Dacă mă iei din ploaie și îmi dai un ceai mă ajuți. Dacă organizezi o conferință o faci în primul rând pentru tine.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

[instagram-feed feed=1]