Cât de multă muncă ești dispus să-ți pui în mâinile altcuiva?

Articol din categoria: andreiu

Când mai merg pe la conferințe sau evenimente, ca speaker, întreb audiența dacă au comandat ceva pe emag în ultimul an, dacă au comandat ceva de mâncare pe tazz sau glovo, dacă au comandat măcar o data un uber sau un bolt.

În general, majoritatea răspund afirmativ, lucru ușor de intuit, de altfel.

Apoi îi întreb ce au aceste branduri în comun?

Platformele proprii.

Comanzi de la emag de pe aplicația sau site-ul emag, comanzi mâncare din aplicația tazz sau glovo, comanzi uber sau bolt din aplicația lor. Nu comanzi de pe facebook, nu comanzi de pe instagram sau pe whatsapp.

Deși e la îndemână, e ușor, e ofertant, e foarte riscant să pui toată munca în brațele altcuiva. Pentru că, la un moment dat, un algoritm sau un agent de customer service din cealaltă parte a lumii îți poate dezactiva contul, din orice motiv. Eu am fost blocat pe facebook timp de 5 zile, pentru că în 2020 am lăsat unui amic comentariul „ce prost esti”, total sub formă de glumă și sarcasm. 

Pajeet nu are de unde să știe nuanțele limbii române, așa că mi-a aplicat sancțiunea scrisă la manual.

Cel mai mare, poate, dezavantaj al platformelor mari, este că trebuie să te rogi de un moderator din india sau sri lanka să te creadă că ăla este contentul și canalul tău, atunci când el dispare, sau este dat jos în urma unui report. 

E mai complicat să dezvolți propria platformă? Sigur că da!

E mai scump decât să ai o pagină de facebook sau de instagram? Depinde, dar sunt mari șanse să fie mai scump!

E mai greu de administrat un site decât un cont de social media? Bineînțeles!

Și, atunci, care sunt avantajele?

Controlul absolut, al datelor, al informațiilor, al clienților, al produselor, al utilizatorilor, absolut toate datele sunt alte tale, la discreția și dispoziția ta oricând, fără controlul vreunui algoritm. 

Libertatea de a varia, de a experimenta, de a încerca lucruri noi, abordări inedite și poți folosi platformele social media exact în scopul în care ar trebui folosite: ca vehicul și unelte de promovare, nu ca destinație pentru utilizatori. 

 

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.