Am nevoie de un preț, nu de o ofertă personalizată

Articol din categoria: andreiu

Cred că boicotul civic este una din măsurile cele mai bune pe care le putem adopta ca protest împotriva celor care cred că sunt mai șmecheri decât alții și apelează la tot felul de înșelătorii.

Primele pe listă sunt restaurantele care îți pun pâine pe masă, fără să o ceri, și apoi o bagă pe nota de plată, chiar dacă nu te-ai atins de ea. La Mama ar fi un exemplu, unde n-am mai intrat de vreo 4 ani.

Următorii pe listă sunt cei care au prețuri ascunse pe site și care te pun să dai mail, ca mai apoi să-ți trimită ei o ofertă personalizată. Sălile de fitness, de exemplu, au acest obicei prost.

Ce poți personaliza la un access la sală, nu știu, dar trebuie musai să îți personalizeze oferta.

Imobiliare, la fel. Ajut un amic zilele astea să-și caute un apartament decent, vrea să cumpere, foarte mulți nu afișează prețul, îți trimit ei o ofertă personalizată.

Înțeleg nevoia de ofertă personalizată la chestii care presupu acțiuni specifice: de exemplu, la mobilă de acasă. Sau la haine, când îți faci un costum. Sau când faci chestii pe comandă, custom.

Nu când trebuie să-mi personalizezi aceiași 90mp ca și cei de mai jos.

Nu când trebuie să-mi dai un card de access într-o sală cu aceleași 40 de aparate, pentru toată lumea.

Asta nu transmite nici profesionalism, nici atenție către client, nu ești customer oriented, pare doar că ești maradonist, analizezi omul din ochi și-i faci preț.

5 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1 Comentariu nou

    Gândește-te la doi factori, aceste apucături românești: țepuiala și xenofilia.

    Tu și alții din aria ta știți mai bine cum stă/stătea treaba cu ședințele de ”marketing”, ”influencing”, ”reaching”, ”campaign” și alți termeni obosiți copiați pe glotală, ce s-au efectuat ani la rândul prin țară. Intuiesc la câte întâlniri, sponsorizări s-au întâmplat, în care ați fost invitați, să vi se prezinte, să vi se explice, să vi se dea, să vi se puncte puncte. Ai văzut niște chestii de la un cineva care a injectat sau a încercat să injecteze ceva. Sigur-sigur ai văzut și tu și alții niște nereguli.

    Gândește-te că personalizările ăstea de preț le-a injectat cineva. Acest ”cineva” poate să fie o singură persoană sau mai multe.
    De ce: pentru că așa a văzut pe la alții. Dacă acel cineva a văzut la alții că acum cei de afară practică șarlatanismul ăsta cu personalizarea, și-au spus că ”e idee bună, hai să dau mai departe și-n România”, pentru că singura menire a românilor este copieze orice inventează alții, în special cutumele ăstea nocive.

    Șmecheria asta (țepuiala asta) este o copiatură de la alții. Nu s-a trezit un român într-o dimineață și s-a gândit pe cont propriu ce idee bună ar fi să facă personalizare la preț în funcție de client. A văzut-o de undeva de afară și, la cât de xenofil(i) e, și-a zis că este o idee excelentă de a face bani. Și-a făcut un portofoliu, niște prezentări pe powerpoint, a mai inventat din pix niște cifre pe un excel să demonstreze un hocus-pocus că cei care adoptă asta va ieși pe profit, pe urmă a umblat să vândă (injecteze) ideea asta pe unde a putut: celor care se ocupă cu horeca, celor care au săli de fitness, celor care vând onlăin, celor care vor să-și vândă imobilul șamd.

    Șmecheria asta există fiindcă a fost lăsată în pace să existe și să se metamorfozeze. A luat naștere fiindcă românul vrea să pigulească cât mai mulți bani și pe faptul că românul nu poate să inventeze ceva benefic pe cont propriu (pentru semenii săi) dacă alții de afară nu le-a inventat deja. Poftim, personalizarea de preț este o cutumă negativă, discriminatorie, ce s-a potrivit caracterului român xenofil de a țepui & piguli. Ca whisky-ul și gheața.

    Boicotul nu va face nimic fiindcă ”we’re all in this together”. E un purgatoriu și noi îl populăm fiindcă, se pare, ne-am dorit asta în realitate. Altminteri avem și țara și conaționalii pe care îi merităm… iar ironia sorții supreme face (noi ca țară fostă comunistă) ca orice demers și acțiune împotriva cutumelor ăstora (personalizarea de preț în funcție de client e doar una) este prompt dezavuată fiindcă nu există oameni radicali (radicali în sensul pe bune, nu circari, nu prompteriști, nu talcșouiști, nu demagogi) care să facă asta dintr-o sumedenie de ”păi și-uri” & ”dar dacă-uri”. Se pare că sunt foarte mulți cărora le convine personalizarea de preț iar cei care ar trebui să facă schimbarea fie nu sunt radicali, fie nu le pasă, fie sunt demagogi, fie (și asta e favorita mea) ”n-ai cu cine”.

    Ăștia suntem, atât putem… noi existăm să facem rău și să copiem zâniturile (apucăturile, schemele) altora care fac rău & le aplicăm.

  2. #2 Comentariu nou

    Alupigus pe aici ai ajuns sa aberezi ?Ti-au dat ban zoso si cetin si te infiltrezi in alte site-uri ?

  3. #3 Comentariu nou

    +1

  4. #4 Comentariu nou

    De fapt preturile nu se pun pe site din cu totul alt motiv: nu trebuie sa afle concurenta cu ce preturi vinzi. Atat de simplu.

    • #5 Comentariu nou

      da, pentru ca este foarte greu ca cineva de la concurenta sa ceara o oferta personalizata

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

[instagram-feed feed=1]