Zici că stai bine pe scaun? Și că nu ai probleme cu spatele?

Articol din categoria: andreiu

Din categoria „să o ia dracu de pandemie”, azi vorbim despre ce daune ne-a produs statul și lucratul de acasă.

Eu mi-am făcut birou adecvat abia anul ăsta, anul trecut din martie până în decembrie am lucrat pe unde am apucat: pe canapea, pe balcon, pe jos, prin curte pe la ai mei, pe la terasă, pe faleza Dunării la Brăila, pe la mare, numai în poziții dubioase.

Anul ăsta mi-am luat scaun de birou, mi-a luat Maru birou, am luat și monitor, totul ca la carte, să replicăm cât mai mult condițiile de birou de companie.

Doar că de anul ăsta am început să mă plâng de dureri de spate. Cumva curios, pentru că din iunie, cu mici excepții, am fost măcar de 2 ori pe săptămână la sala, deci mișcare, deci mobilitate, deci nu ar avea de ce să mă doară spatele.

Și așa m-a luat la control Dragos, trainerul meu de la Flixi, care este cel mai dibaci kineto din câți am cunoscut. Și m-a găsit cu tot spatele țeapăn de contracturi și deja se face luna de când tot trage de mine să mă scape de betonul din spate.

Și dă-i și luptă. M-a lăsat durerea de umeri, am zis hop, dar m-a prins durerea de mijloc. A tras de mine ieri, m-a lăsat mijlocul ( încă mă jenează, dar suportabil) mă gândesc că se mută prin alte părți.

Mergeți la un control, la un masaj, la un kineto, după anul ăsta turbat. Că pozițiile comode de lucrat sau uitat la filme fac mai mult rău spatelui vostru decât face ministrul sportului pentru rugby.

Sfat nesolicitat pentru care îmi puteți mulțumi mai târziu.

9 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1 Comentariu nou

    am avaut noroc ca mai lucram si inainte cate o zi, doua pe saptamana de acasa si imi luasem un scaun de birou de la ikea, una dintre cele mai bune investitii. am mai rabatat o masa, luat monitorul de la munca si aia a fost, am lucrat intr-o pozitie normala pana acum nu am avut nici o problema cu spatele.

  2. #4 Comentariu nou

    Am aruncat deja vreo 2 scaune care mi-au paralizat spatele .Intentionez sa-mi cumpar unul mai scump poate poate e făcut mai bine.

  3. #7 Comentariu nou

    După un an în care am fost cam nedezlipit de birou, a inceput sa mi se instaleze o minunata durere de spate, in zona lombara. De care am reușit în cele din urmă sa scap prin 1. exerciții targetate pe mușchii din zona abdominala și mușchii fesieri 2. Cumpărat o perna pentru suport lombar (atașată la scaunul de birou) și 3. Cumpărat un sit/stand desk, cu care alternez pozitia de lucru. În cazul meu cred că masa sit/stand a ajutat cel mai mult. Ah și am consultat un fizioterapeut in prealabil, lucru pe care îl recomand cu încredere. Presupunerile mele inițiale, combinate cu research-ul pe google, erau binișor pe lângă.

  4. #8 Comentariu nou

    Oho, fara exercitii, nu cred ca supravietuiam pana acum. Si am 28 de ani, abia. Exercitii pentru spate, cu gantere, Pilates si Yoga (le detest, urasc pilates si yoga cu patima, dar imi fac atat de bine la spate, ca le fac de nevoie..), stretching. Asta pe langa traditionalele cardio si ce mai fac eu pentru intretinere fizica.
    Cand aude mamaie cum carai cand ma ridic de pe scaun, rade de mine, imi zice ca ii e jena sa se mai vaite ea, la 77 de ani :)))

    Am avut vreo 2 luni, in care nu am facut exercitii fizice. S-a simtit, ma durea spatele in orice pozitie, nu puteam dormi, ma dureau umerii, eram vai de capul meu.

  5. #9 Comentariu nou

    Din prima saptamana de lucru de acasa mi-am luat si scaun si birou plus suport de monitor ca sa il pun mai sus, sa stau cat mai drept. Chiar si asa resimt lipsa miscarii, timpul pe care il petreceam pe drum mergand pe jos pana la birou acum il petrec pe scaun si uneori depasesc cu mult cele 8 ore de munca si respectiv de stat pe scaun.

    M-am apucat sa fac miscare mai multa dar cu siguranta niste ajutor specializat e necesar.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.