Vin vremuri interesante pentru publicitatea online

Articol din categoria: andreiu

Google a introdus un buton de „Reject All” pentru cookies. Îl vedeți în screenshotul de mai jos.

Dacă până acum lumea dădea Accept ALL din comoditate ( nu stă nimeni să aleagă ce cookies permite, să fim sinceri), de acum mă aștept să fie un Reject all masiv, pentru că toate lucrurile luate la pachet sunt bune, cu atât mai bune cu cât ne promit protecția datelor.

În general tot ce este ANTI prinde mai bine și e mai ușor de accesat. De ce să le dau și datele mele, nu e suficient că le folosesc produsul? Și ce dacă e gratis, suntem pe internet, e totul gratuit. Cam ăsta e mindsetul utilizatorilor, de aici mă aștept la Reject All puternic.

O să fie interesant pentru oamenii de marketing pentru că mediul digital era atât de atractiv și sexy pentru lejeritatea și amploarea cu care puteai targeta, remarketa, segmenta și măsura audiențe, oameni, pe baza comportamentului, ale intereselor și afinităților pe care le au sau nu le au utilizatorii de pe internet.

Un troc care a funcționat ani de zile fără probleme. Oamenii folosesc serviciile/platformele gratuit și datele lor sunt vândute către cei care cumpără publicitate.

Apple a dat tonul, încă de anul trecut, cu limitarea trackingului extern pe device-urile lor. Acum google. Probabil vor urma și facebook, mai puțin Linkedin.

Acum, se vor vâna muște cu tunul, segmentarea va fi din ce în ce mai greu de făcut, less accurate, cum zic englezii și mediul digital se va apropia de publicitatea clasica, outdoor și presă. ATL și BTL.

Cum văd eu viitorul?


Probabil segmentarea se va muta de la platforme la device-uri, pe care le vom putea cumpăra mai ieftine dacă le vom permite să ne urmărească comportamentul digital și să ofere datele celor care vor cumpăra publicitate în ecosistemele de brand, care probabil vor apărea.

Vrei un Samsung șmecher? Dacă da, nu îl vrei cu 300 de dolari mai ieftin, dar mă lași să te urmăresc și să-ti arăt reclame pe device?

Might be, eu așa văd următorul pas.

Oricum, vin vremuri interesante.

3 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1 Comentariu nou

    Rise and shine, Email Marketing 🙂

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

[instagram-feed feed=1]