Deja cred că suntem în situația în care se produce foarte mult conținut. Și foarte mult conținut duplicat. Îl vedem pe Micuțu la toate podcasturile și are și podcastul lui, ca să dau un exemplu. Este un tip de doar 35 de ani, nu poate avea atâtea povești de viață încât să umple toate spațiile în care intră.
În același timp, attention span-ul scade. Este undeva la 3 secunde.
Vorbesc cu oameni care se plâng că nu mai funcționează publicitatea online. Nu merge nici facebook, nici display, nici ppc, sunt costurile foarte mari. La TV abia se mai adună audiență de câțiva GRP, influencerii nu livrează și nu mai știu încotro să o apuce.
Unii o apucă spre programe de loializare, care sunt din ce în ce mai ofertante. Vedem branduri mari ( salut LIDL) care au început programe serioase de interacționat cu clienții. Alții se reîntorc la email.
Atenție, nu la newsletter, ci la email, comunicare personalizată, cu speranța că, primind un email, va aloca mai mult timp brandului. Citind mailul, folosind voucherul sau accesând promoția sau colecția nouă. Oricum, primind un beneficiu concret și imediat, pe care nu-l mai obține din social media.
Trăim vremuri complicate și sunt curios când se va opri acest malaxor al produsului de conținut, al volumelor mari și al KPI-urilor de vanitate.
2 comentarii Adaugă comentariu
Suspectez că va crește în continuare cantitatea de conținut bun, însă oamenii vor învăța să treacă de la un mindset de scarcity (= „nu avem acces la informație de calitate!”) la mindset de abundență (= „avem prea multă informație de calitate, cum facem să o consumăm cu intenție și s-o folosim mai bine?”). Cine n-o să fie capabil să își formeze skillul ăsta o să continue să consume conținut, o să se simtă copleșit și nici nu va evolua deloc.
Altă provocare mare este legată de distribuție, fiindcă un produs bun (= conținutul de calitate) nu este suficient, este degeaba dacă nu există și partea de promovare, simt că astea două sunt necesare în egală măsură. Marketing bun fără produs bun = nu rezistă pe termen lung, produs bun fără marketing bun = nu știe nimeni.
Însă nu cred că soluția este ca toți creatorii de conținut să țipe din ce în ce mai tare pentru a se promova, ci în schimb ne vom întoarce la concentrat pe comunități locale și cât mai nișate. Conexiuni de calitate, profunde, nu superficiale.
Mă rog, astea sunt pariurile mele în acest moment, poate peste câteva luni o să realizez că mă înșel 🙂
pe comunitati mici, dar solide, mizez si eu. ne reintoarcem la triburi si redescoperim ca less is more