selfpromotion

Ştim cu toţii că există grupuri de facebook cu zecile, chiar cu sutele.  Problema nu e că ele există, problema e că există şi servesc unui scop mai mult decât toxic: promovarea articolelor scrise de bloggeri, ei între ei, crezând că astfel vor da marea lovitură, publicând un articol în 30-50-70 de grupuri.

Pentru că da, un publish într-un grup se contorizează ca un share în plugin. Şi poti raporta zeci de share la hectar, cu reach de câteva zeci de milioane de oameni, mai ales dacă nu îţi cere nimeni date despre trafic. Nu stă nimeni să se gândească la faptul că îşi fură căciula singur atunci când dă share în 40 de grupuri în care sunt aceiaşi oameni şi pe toţi îi doare în pix de articolul lui. E mişto că tipul ăsta de abordare îl găseşti de la bloggeri consacraţi până la oameni care ţipă sus şi tare că ei nu sunt bloggeri, ba mai mult, înjură bloggerii cu toţi rărunchii.

Ca exemple, găsite la prima vedere, fie ca sugestii, fie mi-au apărut în timeline după ce câte un prieten virtual a dat publish în ele, lista de grupuri inutile, unde nu se discută sau întâmplă nimic, în afară de postat linkuri:

bloguri cu personalitate
blogoteca
bloggeri misto
promoveaza-ti blogul
blogger magazin
bloggeri de top
blogger help
bloggeri
blogger news-romanianonly
toti bloggerii din romania
grupul bloggerilor din romania
blogger friends
clubul bloggerilor
grupul bloggerilor profesionisti
noi, bloggerii

 

O simplă observaţie: dacă vrei să faci blogging pe bune, vrei să scoţi bani din blog şi să prinzi campanii ca ăia mari, lasă-te de prostii d-astea şi munceşte. Pentru că oamenii care îţi pot oferi bani şi campanii mişto văd asta şi nu vei reuşi decât să-i faci să râdă, nicidecum să le stârneşti interesul. Lasă grupurile bloggerilor cu tot felul de atribute, că aparent nu aduc nimic bun.