gravestone

Sâmbătă am fost invitat să le povestesc unor puşti de liceu despre online. O discuţie liberă, relaxată, fără prezentare sau alte artificii. Am aflat cine sunt One Direction, de ce e Zmenta aşa cool şi de ce rupe Tequila pe vlog.

Dar printre astea am mai aflat şi că generaţia nouă, care ne precede cu aplomb stă din ce în ce mai puţin pe facebook. Şi când spun din ce în ce mai puţin mă refer doar la “câte un like din când în când” ca să citez cât mai aproape de adevăr. Dar cei tineri sunt din ce în ce mai mulţi pe Tumblr. Pentru că în afară de chat (care e suplinit cu succes de Whatsapp), Tumblr oferă cam aceleaşi facilităţi ca şi facebook : follow, share, like.  Din câte mi-am putut da seama, unul dintre motive ar fi că pe tumblr nu sunt asaltaţi de reclame, ad-uri agresive sau postări promovate agresiv, deşi există şi aici opţiunea de promovare.

Oare asta să fie una dintre cauzele pentru care facebook se va duce pe o panta descendentă? Agresarea userului cu reclame? Costurile din ce în ce mai mari pentru branduri? Algoritmul defectuos care există acum în ceea ce priveşte distribuirea contentului?

Om trăi şi om vedea…dar un lucru e sigur: generaţiile următoare au cu totul o altă percepţie despre consumul de online faţă de cum îl avem noi acum

 

foto