Sâmbătă am fost invitat să le povestesc unor puşti de liceu despre online. O discuţie liberă, relaxată, fără prezentare sau alte artificii. Am aflat cine sunt One Direction, de ce e Zmenta aşa cool şi de ce rupe Tequila pe vlog.
Dar printre astea am mai aflat şi că generaţia nouă, care ne precede cu aplomb stă din ce în ce mai puţin pe facebook. Şi când spun din ce în ce mai puţin mă refer doar la „câte un like din când în când” ca să citez cât mai aproape de adevăr. Dar cei tineri sunt din ce în ce mai mulţi pe Tumblr. Pentru că în afară de chat (care e suplinit cu succes de Whatsapp), Tumblr oferă cam aceleaşi facilităţi ca şi facebook : follow, share, like. Din câte mi-am putut da seama, unul dintre motive ar fi că pe tumblr nu sunt asaltaţi de reclame, ad-uri agresive sau postări promovate agresiv, deşi există şi aici opţiunea de promovare.
Oare asta să fie una dintre cauzele pentru care facebook se va duce pe o panta descendentă? Agresarea userului cu reclame? Costurile din ce în ce mai mari pentru branduri? Algoritmul defectuos care există acum în ceea ce priveşte distribuirea contentului?
Om trăi şi om vedea…dar un lucru e sigur: generaţiile următoare au cu totul o altă percepţie despre consumul de online faţă de cum îl avem noi acum
17 comentarii Adaugă comentariu
Înseamnă că nu degeaba a anunţat Facebook că va scoate Sponsored Stories.
Ştie că au început tinerii să le plece.
Au mai apărut ştiri la un moment dat că sunt ţări din care tinerii pleacă cu sutele de mii… Parcă şi UK era în raport…
MySpace, HI5 si acum Facebook. Toti au avut perioade de glorie, decaderea iar intr-un final au disparut. Sunt convins ca Facebook nu se va lasa doborat cu una cu doua, dar va disparea si el.
Măh, la ce a anunţat şefa de la Yahoo recent, cică şi pe tumblr începe faza cu reclamele. La greu. Om vedea cum a fi…
Cred ca migrarea se va face catre Google+.
Caderea (si) a FB nu ar fi fara indoiala sfarsitul lumii;bine ar fi ca tinerii sa redescopere din nou socializarea adevarata,sa fie prezenti FIZIC ALATURI,sa intreprinda multe actiuni comune(sport,drumetii,cercetare,debate,etc);ieri am auzit un comentariu la un post de radio german in care 25% dintre angajatorii germani sunt nemultumiti de atitudinea fata de munca a tinerilor;si ATENTIE:este cel mai bun procentaj din EUROPA
@cartoon ar putea fi o solutie, desi e cam acelasi lucru
@cristi china : o sa fie greu pana sa adreseze, pentru ca au nevoie de oameni care sa le cumpere reclamele acolo
Trend-ul se poate vedea aici: http://gs.statcounter.com/#social_media-ww-monthly-201212-201312
@razvan merci 🙂
Toti au migrat catre Facebook la inceput pentru ca era o retea de socializare simpla, dar completa. Acum ca a devenit prea „mainstream” (pentru toata lumea, nu doar pentru hipsteri) si plina de informatie, e normal ca oamenii sa se indrepte catre retele de socializare asemanatoare cu Facebook, dar mai putin populate de companii.
Mor cand ii vad pe toti ca ca facebok scoate sponsored stories. Pai le scoate pentru ca tipul asta de ad o sa fie redundant, de vreme ce si celelalte formate vor primi partea de social context (adica orice ad va avea si un endorsement gen : x a comentat, x a dat like, x a dat share, x a ascultat etc…).
Daca oamenii ar citi si continutul articolelor si nu doar titlu lumea asta ar fi una mai buna…
toti care spun*
Pe langa agresarea cu reclame fbk sterge si like-uri si este total neproductiv pentru busines sau interese. Sa moara, ca mie mi-a desfiintat contul fara niciun avertisment !
Si eu cred ca migrarea se va face catre Google+.
Daca nu ai si niste date statistice, e perfect anecdotic ce spui tu aici
vezi comentariul lui Razvan
Cool, cica. Ce generatie de retardati, agramati si curve. Sunt toti sub pamant ca nivel, din toate punctele de vedere. Trist viitor avem, cu curve care considera ca asa e bine si cu cocalari analfabeti…. MISTO TARA, NU ?!