Mirajul lucrurilor primite gratis

Articol din categoria: andreiu

Astăzi a ieșit știrea că Avast și AVG vindeau datele utilizatorilor către alți băieți. Vorbim despre datele celor care utilizează versiunile FREE ale softurilor în cauză.

Unii oameni s-au declarat surprinși, alții ok cu asta, alții amuzați dar au fost, probabil, și indignați de acest gest.

Pe cei din urmă nu-i înțeleg. Așa cum am zis și pe facebook, când folosești ceva gratuit sau primești ceva gratuit, nu ți se cere nimic în schimb, atunci ești marfa vândută. Nimeni, niciodată, nu îți va da un software, un serviciu sau un produs gratuit, doar din filantropie.

Nimeni nu investește ore de muncă, de producție, de analiză doar ca să facă ceva care să fie gratuit de niște băieți pe net.

Radioul e gratuit pentru că radiourile vând audiență către advertiseri, care cumpără reclamă pe care o ascultăm noi.

Căutările pe google sunt un serviciu gratuit pentru că google vinde spațiu de advertising și noi vedem reclame.

Facebook e gratis pentru că facebook vinde audiențe și acces la cohorte de oameni cu scopul de reclamă, pe care o vede, pe care dăm click și care ne îndeamnă să cumpărăm chestii de care nu avem neapărat nevoie.

aplicația emag e gratis pentru ca tu să intri mai ușor acolo și să cumperi. Valabil și pentru restul aplicațiilor.

Aplicațiile și jocurile din playstore sau app store sunt gratuite pentru că ești bombardat cu reclame sau trebuie să cumperi chestii din joc ca să mergi mai departe. Dacă nu vrei reclame, trebuie să treci la versiunea paid/premium.

Chestiile sunt gratis pentru că folosirea lor ajută pe alții să facă bani.

Nu e nimic gratis doar pentru că cineva vrea să facă un bine omenirii, așa, pur și simplu.

Recomand cartea asta, pentru cei care nu înțeleg prea bine cum funcționează circuitul lucrurilor gratuite în natură.

5 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1 Comentariu nou

    De acord. Dar pe de alta parte are cineva certitudinea ca, daca ai plati pentru aplicatiile/serviciile acelea, vei scapa fara ca datele tale personale sa fie totusi vandute/trimise si tertilor? Eu nu o am, asa ca, daca tot am fost „vandut” macar stiu ca nu am si platit pentru asta.

  2. #2 Comentariu nou

    Atat timp cat exista si o varianta platita a produslui (ca in cazul Avast sau AVG) eu unul ma astept ca varianta free sa nu presupuna vandutul de date. Atat timp cat ai o varianta paid si pe toate ecranele ei ma impingi sa cumpar, avem tot dreptul sa ne indignam cand ne vinzi datele pentru ca n-am dat bani.

    De asta nu cred ca o comparatie cu Facebook este cea mai corecta si nici nu cred ca ar trebui sa ne asteptam ca varianta Free a oricarui produs sa vina la pachet cu vandutul de date. Facebook nu exista in varianta platita, deci nu are alt mod de monetizare, asa ca ne „vand” pe noi advertiserilor.

    Ce ne-ar face sa credem ca varianta free = vandut de date, dar odata facut upgrade, gata, se taie firul? Cred ca odata dovedita vinovatia, ar trebui sa nu mai folosim niciun produs de la compania respectiva.

    Clar trebuie sa fim atenti, pentru ca oamenii sunt lacomi si isi urmaresc doar interesele, dar nu stiu daca asta ar trebui sa ne fie default-ul.

    Sau putem sa ne luam soft-ul free doar de la proiecte open-source si sa speram ca intentiile lor sunt mai pure.

    • #3 Comentariu nou

      pai de ce ar fi free acea varianta? asta imi scapa mie

    • #4 Comentariu nou

      Este free pentru ca e un mod foarte bun de a atrage clienti la varianta paid. Clienti care n-ar fi intrat in contact cu produsul tau direct in varianta platita. Iar pana la urma, ce primesti in varianta free ai si in PRO, deci practic ei nu mentin doua lucruri diferite, munca e aceeasi, doar limiteaza accesul la unele features.

      Vezi exemplul multiplelor plugin-uri de WordPress care merg pe modelul freemium. Atragi oameni care poate la inceput se multumesc cu varianta free, dar mai tarziu vor avea nevoie de mai mult de atat si vor cumpara.

      Ca sa nu mai zic ca o varianta free e cel mai bun „demo” al produsului. Mai ales in cazul antivirusului in care nimeni nu intelege exact cum functioneaza si care e diferenta intre ele. De ce bitdefender si nu avast? Nimeni nu stie exact cu ce-i mai bun unul ca celalalt.

      Sunt niste teste pe net, dar hai sa fim seriosi ca nu intelege nimeni cum le-au facut.

      In plus, eu ma gandesc asa: daca instalezi varianta free si incepe sa elimine virusi si apoi iti mai si arata ca a gasit malware dar na, daca ii vrei eliminati trebuie sa platesti, nu iti vine sa faci upgrade? Pt ca tocmai ti-a demonstrat ca merge si face ce spune.

      De asta nu inteleg de ce se lacomesc unii si se apuca de vandut datele utilizatorilor. Foame de bani, ca altceva nu vad sa fie.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

[instagram-feed feed=1]