Ieri a fost mare deranj, câteva ore bune, când a picat tot ecosistemul facebook. Nu a mers nimic, nici facebook, nici instagram, nici whatsapp, nici messenger.
A fost invazie de oameni înapoi pe Twitter, probabil au fost foarte mulți care s-au dus și spre tiktok și nimeni spre clubhouse.
Revenind la titlul. Ce s-a întâmplat ieri este exemplul cel mai bun pentru cât de superficial, fragilă și volatillă este epoca asta a creatorilor de conținut, a marilor comunități și a engagementului până la cer.
Cum zicea și Vali pe twitter : bam, you are not an influencer anymore.
A fost nevoie de o cădere a sistemului și toată munca de ani de zile a oamenilor care s-au concentrat doar pe facebook și instagram să dispară undeva, în neant. Milioanele de followeri, sutele de mii de like-uri s-au dus în mai puțin de o oră pe apa sâmbetei.
Acum și-au revenit, din fericire.
Același lucru se aplică și la business-urile care s-au concentrat foarte tare pe instagram și pe facebook, să meargă după useri, să facă frumos și să fie agile din punct de vedere al abordării. E suficient să strănute un server la facebook și business-ul tău se duce în cap, pentru că i-a fugit terenul de joacă.
Acum, e greu să fii influencer pe newsletter ( deși Pyuric cam este), dar poate nu ar fi rău, ca, în paralel cu platformele altuia, să îți poți gestiona și controla conținutul pe care îl produci și într-o platformă proprie, care să nu depindă de cheful lui Mark sau al altcuiva de folosire.
Iar companiile, la fel de în paralel cu activitățile derulate în platformele de social media, poate ar trebui să acorde mai multă atenție clienților existenți în baza de date, să comunice mai mult cu ei, să comunice mai mult direct și mai personalizat cu ei.
Și să aibă grijă, la fel de bine ca și influencerii de care vorbeam mai sus, să aibă control asupra conținutului produs de ei.
E sfânt să ai lucrul tău, altfel riști să îți vezi munca de ani de zile prăbușindu-se ca un castel din cărți de joc. Pe munca ta , pe banii tăi, pe timpul tău, dar pe platforma altuia.