Prin prisma ocupației ajung să fiu adăugat în tot felul de grupuri de facebook. Din unele ies imediat, în altele aleg să rămân, fie pentru oamenii care sunt acolo, fie pentru că sunt curios de cum decurg discuțiile.

De departe cele mai interesant de urmărit sunt grupurile tematice, mai ales cele de comerț electronic și afaceri pe internet.

Pentru foarte mulți oameni, grupurile tematice reprezintă o oază nesecată de oameni care vor idei moca, sprijin și soluții gratis, ca să facă ei bani.

De la cum să fentezi statul, soluții diverse, toate gratuite, de email, de automatizare, de procesare comenzi, de mentenanță, design până la cum să faci să refuzi comenzile care nu îți convin, pentru că nu sunt neapărat profitabile.

Cei din urmă probabil sunt nemulțumiți de taximetriștii care fac prețuri sau refuză curse, dar ei ar vrea să trăiască doar pe tunuri.

Hai să vă spun un secret. Un tip deștept spunea la un moment dat că poți minți puțini oameni mult timp, poți minți mulți oameni puțin timp, dar nu vei putea niciodată să minți pe toată lumea la infinit.

Soluțiile care să vă ajute să creșteți un business le veți găsi la oameni care au reușit să facă asta deja. Soluțiile care să eficientizeze, să optimizeze și să ajute la growth, costă.

Resursele costă, în general, pentru că sunt investite ore de muncă, de research, de debugging, de optimizare.

Resursele alea de mai sus nu le prea găsești pe un grup de facebook, cel mult vei primi niște recomandări, dar nu va fi nimeni, care este îndr-adevăr profesionist, care să-și ofere serviciile gratis pe net, dintr-o mărinimie uriașă, doar ca să le meargă altora bine.

Am văzut ieri, a picat ecosistemul facebook pentru o oră și deja era panică între specialiștii de marketing online, că ce se fac, se duc campaniile la vale. Nu vă bazați business-urile pe facebook. Nici pe platformă, nici pe grupuri, nici pe business-manager.