Despre social media, branduri şi rolul unui social media manager

Articol din categoria: andreiu

Social media şi oamenii ei.

Social media manageri, experţi, specialişti, entuziaşti şi tot felul de alte denumiri, care mai de care mai pompoase şi mai frumos colorate.

Un job apărut relativ curând pe piaţă dar care începe să capete o amploare din ce în ce mai mare. Cumva normal, pentru că nevoia de comunicare a brandurilor se extinde şi în mediile neconvenţionale, în situaţia în care toată lumea e pe facebook, e conectată 24/7 şi suntem la un like distanţă de orice.

Sau un tweet, sau un share sau rate. Toată lumea e undeva sau în mai multe locuri în acelaşi timp: facebook, twitter, instagram, pinterest sau youtube. All over the net. Până acum am avut ocazia să văd una alta şi să identific vreo două greşeli pe care riscăm cu toţii să le facem.

Una dintre greşelile comune pe care le fac mulţi e să considere că social media înseamnă doar facebook.  Sunt mulţi care pică în plasa asta.

Şi sunt şi mai mulţi care asociază succesul în social media cu numărul de like-uri, like-uri care fără conversie nu au nici o valoare. Pot da bine doar într-un excel şi atât.

O altă greşeală des întâlnită la oamenii din social media pe care am observat-o eu e că se trăieşte cu impresia că asocierea brandului cu unul din numele „mari” ale social media româneşti aduce succesul imediat. Deloc! Ce trebuie să realizezi ca om din spatele tastaturii e că tu eşti acolo să comunici cu clientul/fan-ul brandului pentru care lucrezi.

Omul care îţi dă like pentru că e interesat de ce faci tu, de produsele tale sau de activitatea ta. Omul care se aşteaptă ca tu să comunici cu el, prin intermediul reţelelor sociale. Pe el nu îl interesează că tu te-ai asociat cu X şi că Y se declară mare susţinător al brandului.

Sunt unele situaţii în care da, e ok să faci şi asta, dar nu ăsta ar trebui să fie „your main target”. Pentru că în cazul ăsta nu faci decât să îţi furi căciula singur. Atât ţie cât şi brandului pe care îl reprezinţi.

Întotdeauna trebuie să fii acolo şi să comunici cu end user-ul. Să ştie că cineva îl bagă în seamă, că este important pentru tine, ca brand, şi că prezenţa lui acolo contează. Oamenii apreciază corectitudinea, chiar dacă nu toată lumea e mereu corectă.

Aşa că, dragii mei social media manageri/specialişti sau cum vă numiţi voi, când deschideţi un browser şi vă apucaţi de treabă, gândiţi-vă pentru cine şi de ce lucraţi, da?

 

 

0 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1 Comentariu nou

    Hai ma Andrei, de ce sa fie ultimul? Cand incepeam sa citesc si eu pe limba mea :)?

    Oricum, de notat si retinut „Oamenii apreciază corectitudinea, chiar dacă nu toată lumea e mereu corectă.”

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.