A făcut Mariciu un vlog foarte bun în care demască niște fakenews extraordinar făcut de Dorian Popa, un idol al copiilor de gimnaziu, el fiind ditamai omul, cred că are 30+ ani.

Vali pune un clip făcut de Ana Morodan în care opinează despre carantină, izolare și altele, fără să aibă prea multă treabă cu subiectul.

Nu știu cine se întreba pe facebook dacă vom mai vedea companii care susțin oamenii ăștia de mai sus, care împrăștie fakenews sau nu folosesc influența din posesie pentru a mobiliza oamenii spre chestiile normale care trebuie făcute acum.

Nu se va schimba nimic. Absolut nimic. Și vă spun de ce.

Când a fost episodul Colectiv și am avut zile de doliu, când toată lumea tăcea, sau trebuia să tacă, au fost niște vedete online care pur și simplu s-au cocoțat pe cadavrele de acolo. Cu unii dintre ei m-am certat, ne-am dat block, ne-am înjurat, pentru că le-am zis că e de porc să facă asta, și măcar 3 zile să se abțină.

N-a contat, oamenii au capitalizat tragedia aia, au făcut volume, acum sunt influenceri pe bune, cu campanii multe, respectați în industrie, viața a mers mai departe.

La fel se va întâmpla și de acum încolo, pentru că lumea va căuta volume, nu calitate.

Nu face nimeni analiză pe content, toți se bucură că văd 1 milion de subscribers și 400.000 de views la un clip, nu contează că le apare brandul lângă un fakenews sau un conținut dubios: lins cactuși, făcut glume proaste gen strănutat pe oameni în magazine, în perioadă de epidemie și așa mai departe.

Mă întreb dacă departamentele de CSR și alea de Marketing/PR dintr-o companie vorbesc între ele. Că nu poți avea un discurs de dezvoltare durabilă, sustenabilă, cu atenție pentru generațiile viitoare și în același timp să lucrezi cu Dorian Popa care îți spune că toată pandemia de fapt e o făcătură, să facă Soroș niște bani.

În rest, glam, posh, glitter, fakerism.