A fost azi un pic de agitaţie pe twitter referitoare la campania #haisămâncămîmpreună. Au sărit nişte oameni în sus că e naşpa, că nu e etic să promovezi produse care nu sunt tocmai ok şi care pot afecta sănătatea fiecăruia la un moment dat. Că săracii adolescenţi care se lovesc de campanie vor muri în cele mai crude feluri dacă se lasă influenţaţi de mesajul ăsta. Într-un mod mai delicat sau mai agresiv, fiecare după stil.
Aici sunt 3 chestii care le scapă acestor oameni :
– e o campanie de promovare derulată de un brand. Nu poti interzice unui brand să se promoveze decât printr-o lege, vezi industria tutunului. Aşa că vă invit la petiţii.
– ai posibilitatea de a bloca un # (hashtag) care te deranjează sau să dai unfollow oamenilor care postează.
– nu poţi interzice cuiva să îi placă şi să promoveze un brand sau un produs doar pentru că tu nu eşti ok cu el. E un comportament totalitarist ăsta şi parcă ne băteam cu pumnii în piept că noi nu suntem comunişti, nu?
Nici mie nu îmi place Coca-Cola. Dar deloc. Acum 5 articole scriam că sunt fan Pepsi oricând şi oriunde. Ba mai mult de atât, am şi făcut ceva mişto pe #haisămâncămîmpreună la începuturile campaniei. Dar asta nu mă opreşte să nu fiu de acord cu cei care se dau sfinţi evanghelişti şi militează pentru bună-starea celor din jur, uitând probabil că la un moment dat s-au asociat la rândul lor cu brand-uri care nu sunt curate ca lacrima.
Şi ca să îi răspund punctual lui Alex care m-a acuzat voalat că am raţiunea orbită de banii celor de la Cola, nu Alex, nu am făcut şi nici nu o să fac vreodată vreun lobby plătit pentru ei. În cazul de faţă apăr doar o campanie derulată de un brand. Putea fi oricare altul în spate.
0 comentarii Adaugă comentariu
Nu te-am acuzat de nimic 🙂 nici macar nu am observat ca ai fi scris vreodata pe respectivul hashtag. Nici pe Coca Cola nu-i acuz. Ii acuz pe cei care sunt ipocriti si ii acuza pe Colgate ca au pus umarul la promovarea unui lucru, pentru ca lucrul ala e nociv, iar mai tarziu, cand cineva le tranteste o punguta cu 2 bani, promoveaza si ei un lucru nociv.
discutia cu Acces Direct e cu totul alta. acolo s-a batut joc de o persoana cu dizabilitati, e alta gasca in alta traista. cred ca te-ai cam grabit cu comparatia, zic eu 🙂
Ma, la cat de mari sund brandurile astea, cola si kfc, m-as astepta ca vedetele internationale sa fie pe toate afisele lor. Totusi, nu prea le vad.
Nu mi se pare ca am exagerat comparatia. Asa cum avon si colgate s-au asociat cu acces direct, asa s-au asociat cryspianii cu blog cu kfc.
Totusi, n-am o problema cu asta. Am o problema cu faptul ca ei si toti ceilalti i-au criticat pe cei care se asociasera cu acces direct. (asta intra la ipocrizie)
aia s-au asociat inainte sa stie ce va sa vie. adica nu stia nimeni de emisiunea aia
Totusi, daca cryspianii cred ca coca cola si kfc nu sunt nocive, inseamna ca punctele noastre de vedere sunt diferite din alta privinta… iar aici nu mai am ce comenta.
nu am zis asta. nici nu am adus in discutie campania cu crispyan
Pai inseamna ca nu are treaba ce zici tu cu ce zic eu (ceea ce incercam sa iti explic)
Eu zic ca niste oameni (bloggeri, care sunt si branduri) care se asociaza cu niste produse nasoale (kfc, cola etc) n-ar trebui sa critice alte branduri (avon, colgate etc care se asociaza cu produse nasoale (acc. direct). Atat. Nu ma refer la cola, kfc, petrom sau gerovital… zic in general.
Si eu sunt fan Pepsi si pot sa spun ca detesc bautura Coca cola. Dar asta nu inseamna ca nu apreciez o campanie buna.
In momentul in care vorbim despre campanie, ar trebui sa ne detasam de produs.
Nimanui nu-i plac prezervativele, dar totusi am auzit sute de oameni geniali care lauda campaniile brandurilor din domeniu. E cam acelasi lucru.