Deconectarea oamenilor de marketing

Articol din categoria: andreiu

Observ un trend foarte periculos, în rândul oamenilor de marketing: deconectarea de la enviroment.

Manageri de marketing, brand manageri, digital manageri, social media manageri, indiferent de titulatură, se laudă cu renunțarea la platformele unde, teoretic, își promovează produsul/brandul.

Nu pot să mă întreb, în sinea mea, de calitatea actului de publicitate, dacă principalul ordonator și reglementator al distribuției nu este prezent în acel mediu, pentru a putea evalua și trage concluzii.

Unele dintre motivele invocate ar fi calitatea conținutului distribuit acolo, care este de nefrecventat în unele platforme din cauza fakenews și clickbait dar și al oamenilor care le populează.

Salut, Facebook, la tine mă uit, deși vine și TikTok tare din spate.

Dar aici ne aflăm în situația unei situații de revoltă a impostorului: nu consumi dar investești în platformă. Practic, sprijini dezvoltarea a tot ce urăști.

Aceeași discuție se aplică și televiziunii. Adevărați vegani ai televiziunii, care se laudă că nu au televizor în case de nu știu câți ani, sau că folosesc televizorul doar pentru playstation și netflix au campanii de publicitate pe televizor.

Știu, nici mie nu-mi place tiktok, dimpotrivă, dar am început să mă joc pe acolo ca să înțeleg cum funcționează algoritmii, cum funcționează platforma, ce tip de conținut aș putea pune acolo pentru vreun client.

Dacă vă mai amintiți, poate ați citit pe la mai marii experți români, a existat o platformă de content audio, pe nume Clubhouse. Trebuia să rupă norii, dar abia a sărit o dungă trasa cu creta pe internet, dar nu asta e important. Important e că eu am făcut mișto și de platformă și de specialisți, fiind un oracol nedescoperit care i-a prevăzut moartea. Dar ca să fac mișto, a trebuit să înțeleg cum funcționează platforma. M-am documentat, mi-am instalat-o, am văzut, m-am convins, am blocat userul și am plecat.

Nu ai voie să fii ignorant sau să contești platforme pe care le susții cu bani, prin reclamă. Înseamnă că ești superficial sau impostor. Sau ambele.
Și să declari asta în public, pe la conferințe sau diverse ședințe, superior, chiar arogant.

Fie te retragi din marketing și ești liber să te deconectezi de orice platformă vrei, fie stai și vezi cu ce se mănâncă fiecare, analizezi audiența, analizezi comportament și vezi cum faci match. Ambele variante nu funcționează simultan.

Photo by Hennie Stander on Unsplash

6 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1 Comentariu nou

    Cu metaversurile cum stai?

    • #2 Comentariu nou

      Încerc sa le inteleg, cum fac si cu NFT-urile

  2. #3 Comentariu nou

    De acord, dar putem să criticăm platformele când ne îngreunează munca și devin inutile inclusiv pentru utilizatorii obișnuiți, nu?

  3. #5 Comentariu nou

    Pentru site-uri de tip wordpress majoritatea recomanda un host dedicat wp. La rezultate nu este o asa mare diferenta intre ele.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

[instagram-feed feed=1]