Am și picat testului de admintere, pentru că la Titu Maiorescu, unde am încercat, admiterea se face pe baza de notă, care notă este o medie între nota de la bac și nota de la proba de limbă română scris. Și au fost medii super mari, pentru elevi eminenți, nu foste pramatii ca mine.

Majoritatea celor din jurul meu m-a întrebat ce-mi trebuie facultate la 33 de ani, cât aveam anul trecut în toamnă și mai ales de ce psihologie, când toată lumea se îmbulzește pe la drept, pe la marketing, pe la comunicare, mai ales ca a doua facultate.

Pentru mine a fost oarecum simplu, o nevoie identificată profesional, despre care ( încă) cred că și-ar găsi răspunsul în niște studii de specialitate.

Acum mai bine de 2 ani am făcut un curs de marketing cu maestrul Bonca, curs care, printre alte lucruri mai mult decât utile, a abordat și procesul de „decision making” din mintea consumatorului. Foarte interesant, despre care sunt driverii care ne imping spre anumite decizii, cum reacționăm la anumiți stimuli, unde se iau deciziile și alte lucruri conexe.

Motiv care mi-a stârnit foarte tare curiozitatea și m-a făcut să realizez că, un om de marketing bun, mai ales unul care lucrează cu presiunea rezultatelor, trebuie să înțeleagă foarte bine procesul prin care consumatorii iau decizii, ce îi face să aleagă dintre două alternative, unde se produce declic-ul în mintea lui.

Convingerea mea este că procesele astea trebuie aprofundate, și facultatea de psihologie ar putea avea niște răspunsuri, dacă știi ce să cauți și ce întrebări să pui. Nu, cărțile de dezvoltare personală, de psihologie for noobs, Peterson și alții nu îți dau răspunsurile astea, aruncă doar niște informații generale aplicate, dar care nu te luminează. În plus, am văzut destui oameni care au citit zeci de cărți d-astea și încă stau pe banii părinților acasă.

N-am abandonat ideea, cred cu tărie că viitorul profesional va aparține celor care știu că lucreze foarte mult data driven dar și celor care vor ști să direcționeze datele spre direcția potrivită având un fundament de înțelegere a comportamentelor psihologice ale celor pe care îi targetează.