O să sune un pic ciudat ce o să scriu mai jos, pentru că este cumva împotriva curentului de gândire pozitiv și progresist, orientat spre dezvoltare.

Înainte de a fi antreprenori, owneri, manageri, suntem oameni, ceea ce ne face automat expuși unor vulnerabilități. Depinde cât de mult dorim și luptăm să le închidem, că sunt unii care le duc cu ei toată viața super relaxați. Oricât ne-am dori să nu facem asta, trebuie să fim super antrenați mental ca să nu ne radicalizăm în bula noastră și să nu căutăm doar reacțiile care să ne valideze acțiunile.

Fie că vorbim de business, fie că vorbim de dezvoltare personală sau de mobilat casa, e foarte dificil pentru oameni să accepte un feedback negativ. Sau mă rog, care să contravină convingerilor deja formate.

Serios acum, de câte ori n-ați pățit asta, să întrebați pe cineva dacă vă stă bine o haină, feedback-ul să fie spre meh, dar să mai cereți păreri până scorul de Bine vs Meh să fie favorabil primei variante?

Un feedback negativ dat cuiva, fie el argumentat și susținut cu fapte concrete, mai devreme sau mai târziu va atrage distanțarea personei vizate de tine. Nu neapărat cu rea intenție, dar pentru că va căuta întotdeauna păreri care să-i valideze convingerile și deciziile.

Și nu trebuie să o iei personal, tu ai avut cele mai bune intenții. Doar că raționalul nu bate întotdeauna emoționalul.

Doar că, pe viitor, când cineva îți cere feedback onest, obiectiv, pe bune pentru ceva și nu ești dispus să-l faci măcar să își ridice niște semne de întrebare, gândește-te bine ce răspuns îi dai.