Câteva date
- 8,28 milioane de români au făcut cel puțin o dată cumpărături online, România depășind țări precum Grecia, Portugalia, Italia, Croația și Bulgaria la procentul de clienți online din total populație
- Comerțul online a crescut cu 30% față de anul 2017
- Numărul magazinelor online active în România s-a dublat de la 7.000 în 2017, la 14.000 în 2018
Încă niște date
Conform INS, România are o populație de aproximativ 19,5 milioane de locuitori, dintre care 12,6 milioane se încadrează în categoria de vârstă 16 – 65 de ani, iar 11 milioane sunt utilizatori de internet. Conform studiului Kantar Millward Brown, până în 2018, în România au fost înregistrați 8,28 milioane de e-shoppers. 38% dintre români au făcut cumpărături online cel puțin o dată, în ultimele 12 luni, iar acest procent este mai mare comparativ cu cel din alte țări europene precum Grecia (36%), Portugalia (36%), Italia (34%), Croația (29%) și Bulgaria (26%).
Și încă unele
25% dintre români preferă să plătească cumpărăturile cu cardul, iar acest procent este în creștere comparativ cu anul trecut. Conform studiului Kantar Millward Brown din 2018, cumpăratul produselor de pe dispozitive mobile a ajuns la un procent de 57,3% cu tendință de creștere.
Deci mai e loc de creștere, nu avem nici pe departe o piață saturată. Ar fi util să vedem și bugetele de marketing cum au evoluat. Eu sunt pe niște grupuri de ecommerce și mi se pare că tot ce văd acolo sunt încercări de păcălit sistemul, de tras cât mai multe tunuri și gata, ne-am făcut treaba,
Așa cum spuneam și pe facebook mai devreme, loc de crescut este suficient, hai să ne concentrăm pe prospecție și achiziție și să lăsăm retargeningul ăla agresiv și cu bugete foarte mari mai moale.