Chestii de prin industria de influencing

Articol din categoria: atitudini

Am ăsta în draft de mai multă vreme, dar din diverse motive, am zis să-l mai țin. În principal, pentru că nu voiam să amestec fostul loc de muncă în poveste și în secundar pentru că am avut altele pe cap.

E 2018 și încă se mai practică, la nivel de oameni cu profil de facebook, autointitularea despre care vorbeam la un moment dat aici. Am 1000 de prieteni și vreo 800 de followers, sunt influencer, pentru că așa zic eu. Chiar dacă nu adun mai mult de 10 like-uri la o postare și abia strâng 5 comentarii, am poze editate drăguț în snapseed sau vsco și gata, mă poziționez ca influncer. Mă mai bate limba română pe ici-colo, dar compensez cu niște „ luxury enthusiast” și am rezolvat.

Ceea ce nu e rău deloc pentru ceilalți, așa cum bine a zis Vali la webstock.

Amuzant începe cu adevărat să fie când oamenii ăștia prin tupeu și încep să practice santaj de clasa a 2a a online-ului, pe care îl știm de 10 ani, și vin la tine cu abordări de genul:

  1. habar nu aveam că ai avut campanie, noroc că mi-a spus X. La mine nu a ajuns nimic, nu înțeleg de ce. ( aici e simplu, îi explici că nu pentru el era campania, că nu ești tâmpit să faci campanii în care să targetezi „influenceri”, faci campanie să ajungi la end-user, la ăla care te cumpără și îți folosește produsul. )
  2. eu, în locul tău, aș fi făcut așa și invers și aș fi băgat și aș fi promovat și aș fi pus pe papa de la roma în șpagat și pe Madonna în cap și nu mai știu ce, dar e treaba ta, nu mă bag. ( în traducere liberă, data viitoare să ai grijă să mă iei și pe mine, dacă nu vrei să hateresc campaniile sau produsele tale. deja în state se practică asta și pe bani buni).
  3. am o super idee de campanie. îmi dai mie vreo 40-50 de produse și le dau pe facebook, fac un concurs. Dada, pentru că exact asta vreau eu, să-ți cresc ție pagina de facebook, făcând-o atractivă pentru concursomani. SI-GUR!

 

Mereu, la fiecare generație vor apărea gigei d-ăștia care vor să scurteze calea spre căpătuire și vor crede că e mai ușor să pună niște presiune. Uneori le iese, d-aia îi vezi la toate evenimentele zâmbind frumos și plecând îndestulați cu gândul că sunt destul de importanți încât să fie indispensabili în industrie.

Partea bună e că dispar repede, după 3-4 încercări eșuate, reprofilându-se către altceva, uneori chiar către muncă.

În rest, suntem bine. Degeaba ne plângem că nu livrează influencerii, că nu livrează vloggerii sau nu livrează bloggerii. Poate ar trebui să ne uităm mai des la noi în curte și să vedem ce le cerem oamenilor să livreze, cu cine vrem de fapt să vorbim ( în traducere liberă, facem campanii care să impacteze pozitiv business-ul sau să luăm premiu ca să ne laude agenția pe scenă) și ce oameni folosim pentru asta.

Awareness / consideration / conversion

 

Astea de mai sus sunt obiective, știi care ce și cum face?

 

1 comentariu Adaugă comentariu

  1. #1 Comentariu nou

    pai la primele doua puncte zoiolica este „number 1”.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.