În weekend am avut o nuntă la Iași și am mers cu mașina. Ne-am așteptat la un drum greu, dar a fost peste așteptări de complicat și am avut parte de mai mult de trei sferturi dintre colegii de trafic niște primate alfabetizate, cu volan în mână.
E jale pe șoselele din România, pur și simplu o junglă modernă, unde trebuie să fii tot timpul în alertă, altfel riști să mori cu zile. Doar 24 de oameni au murit într-un weekend pe șoselele de la noi. Doar 24 de oameni în 72 de ore.
Cu toate astea, de la Iași la București am întâlnit doar 2 echipaje de poliție. Unul la ieșire din Vaslui și unul aproape de Focșani. În rest, nimic, nici urmă de polițist pe afară.
Și, având contextul deja stabilit, sunt câteva întrebări obligatorii de adresat, dar pe care văd că nu le pune nimeni.
- câte amenzi pentru depășirea liniei continue s-au dat în acest an?
- câte sancțiuni au fost aplicate pentru nesemnalizarea schimbării direcției de mers?
- câte sancțiuni au fost aplicate pentru transportarea copiilor fără scaune speciale sau înălțătoare?
- câte sancțiuni au fost aplicate pentru nefolosirea luminilor de zi în afara localităților?
- câți kilometri se parcurg zilnic în regim de patrulare de către poliția rutieră?
- care este numărul de polițiști rutieri activi în trafic, zilnic?
Având răspunsurile la cele de mai sus, poate ne prindem unde greșim de reușim să avem 24 de morți într-un weekend. Și de ce nu vedem poliție pe străzi, de ce nu mai știe nimeni de nici o normă sau regulă de conducere.
Nimic. Suntem pe cont propriu.
14 comentarii Adaugă comentariu
Legat de punctul 6: teoretic sunt multe echipaje în trafic, practic majoritatea stau la umbră. Asta am auzit-o povestită pe o plajă din Grecia de un puștiulică de la rutieră unui vechi de șezlong. și completa cu mândrie: că doar nu sunt fraier să stau în soare.
Asta e din păcate mentalitatea celor din politie, chiar și la cei tineri.
Săptămână trecută am parcurs aproximativ 250 km pe E85 venind dinspre București, după-amiaza.
Zero echipaje de poliție și 3 accidente evitate la mustață pentru ca mașină buna și șofer cu reflexe.
În toate cazurile, microbuze sau tiruri intrate în depășire pe contrasens, fără sa se asigure.
Politia romana nu face nici law enforcement (pe stilul propovăduit de Godina intr-o postare recenta), nici preventie. Se tin cel mult de cioace, ciubucuri și găinării.
Abia aștept zilele următoare vreun pulet sa mă urmărească în speranța ca voi calca pe bec și pana la urma sa mă tragă pe dreapta ca doar-doar o găsi ceva în documente de care sa se lege și sa mă amendeze.
nimeni, nici tipenie de politie pe drum, isi rup aia capatanile pe sosea, cu depasiri la limita, taiat benzi, nici o treaba
Din experiență îți spun că dacă nu pui întrebările astea oficial (pe mail către instituție și nu pe blog), nu ai rezolvat nimic și nici n-o să-ți dea nimeni răspuns că vrei tu să știi, dar ai întrebat pe blog.
am observat asta. zilnic ies din bucuresti spre giurgiu. au disparut toti. mai erau radare pe traseu, ne stiam, ne salutam. acum canci. zero zero zero.
ce e drept au bagat despartitoarele alea de beton. cumva e bine, nu mai crapi din accident frontal cu ala adormit de pe contrasens.
dar crapi ca te scoate unu in afara drumului, sau iti franeaza brusc
Motivul este unul foarte simplu. Numărul de polițiști care ar trebui sa acționeze vizibil, adică stradal, este redus la jumătate. Dacă mai pui la socoteala și faptul ca in lunile Iulie și August sunt concedii ai reprezentarea corecta a lipsei de polițiști in strada. Și da, conducătorilor MAI nu le pasa
Zi-mi că ești român fără să-mi spui că ești român:
Ministrul de interne vorbește revoltat de reguli de ciculație și încălcarea lor la vreun an de la accidentul pe care l-a făcut cu șoferul lui pentru că gonea pe contrasens.
Intr-un traseu de peste 2000 de kilometri prin minunata tara (de la vest la sud, de la sud spre nord la est si de la est la vest) am vazut un singur echipaj de politie la iesirea din orasul de resedinta. Aia stateau cu cafeaua-n mana si mancau seminte, in rest pauza – nici macar o masina parcata, cu radar sau in patrulare (misiune – ce gluma buna).
Salut Andrei,
Am trimis eu intrebarile tale in baza Legii 544 catre politia romana. Voi reveni cu un update cand mi se va raspunde.
excelent! abia astept
Asa cum am promit revin cu datele:
„De la începutul anului 2021, până la data de 5 august, au fost aplicate 21.549 de sancțiuni contravenționale pentru depășire neregulamentară, 12.288 pentru încălcarea marcajului la efectuarea virajului la stânga, 12.099 pentru nesemnalizarea schimbării direcției de mers, 365 pentru transportarea copiilor fără scaune speciale și 16.631 pentru nefolosirea luminilor de zi.
Răspunul la întrebarea nr. 1 este suma sancțiunilor contravenționale aplicate pentru depășirea neregulamentară și pentru încălcarea marcajului la efectuarea virajului la stânga.
Precizăm că numărul depășirilor neregulamentare este reprezentat de totalitatea manevrelor de depășire, care au fost realizate cu nerespectarea regulilor de circulație, nu doar a celor care s-au efectuat cu încălcarea marcajului continuu. Menționăm că nu deținem o evidență depăşirilor efectuate prin încălcarea marcajului continuu, simplu sau dublu.
Totodată, în ceea ce priveşte numărul de kilometri parcurși și al poliţiştilor activi în trafic zilnic, precizăm că acestea sunt gestionate la nivelul structurilor teritoriale, în funcţie de resursele fiecărei unităţi de poliţie.”
Cu alte cuvinte nu stim cati kilometri se parcurg centralizat.
Daca voi avea timp fac solicitarea la fiecare IPJ din tara si le adun dupa.
excelent. excelent 🙂
merci tare