Văd destul de des postări de brand, pe facebook sau pe instagram, care promovează ( cred?!) ceva, dar nu au nici un link asociat. Nu înțeleg de ce, nu înțeleg de când, nu înțeleg de unde moda asta, de a nu mai pune link-uri.

Link-ul este cea mai sfântă poartă pe care o deschide un brand din social media către consumatorii sau potențialii clienți. Prospecți, cum le mai zic băieții de la sales.

Prin link-ul ăla, dacă se dă click, se ajunge în site-ul tău, unde e teritoriul tău, unde business-ul tău ar trebui să fie cât mai bine prezentat, beneficiile, avantajele tale cât și diferențiatorii din piață sunt evidențiate și unde poți fie colecta lead-uri, poți să crești numărul de abonați la newsletter sau chiar vinde. Și te poți alege cu clienți noi. Chiar dacă nu vinzi direct, vizitatorul poate fi direcționat către unul dintre partenerii tăi care vând produsele tale.

Printr-un link.

Apoi, pe baza acelei vizite, poți face campanii de remarketing, de retargeting, de upsell, poți cere reviews, sau rating. În fine, chestii de finețe, pentru care ai nevoie de un facebook pixel instalat în site, care să știe ce și cum să colecteze.

Da, totul e paid, fără buget nu mai reușești mare lucru din organic, dar poate prinzi o zi bună, ai o poză cu potențial de share masiv, ai un copy bine făcut și pierzi bruma aia de organic pe care ai câștigat-o.

Știu, pare basic ce zic eu mai sus. Poate pentru dinozauri, poate pentru cei mai tineri dintre noi e o revelație. Nu știu, vreau doar să mă simt cu conștiința împăcată că am zis asta.

Pentru sfaturi de genul ăsta, știu un program mișto, asta așa, ca shameless promo.