Blogging-ul prost înțeles

Articol din categoria: ca la noi

not guilty

Pentru că tot se vorbește intens despre bloggeri și blogosferă în ultima vreme, am zis să aduc și eu în discuție un aspect neglijat în discuțiile anterior menționate, dar care este destul de important și măcinător de nervi.

S-a împământenit ideea printre bloggeri că este imperios necesar să meargă în întâmpinarea agențiilor și, de ce nu, a companiilor. Trebuie să te faci cunoscut, auzit, să știe lumea de tine, să le ieși în față. Eh bine,  din asta împreună cu goana bloggerilor spre a face bani, rezultă un mix dezastruos, atât pentru agenție și companie, cât și pentru tine.

Într-adevăr, e bine să ieși în întâmpinare, să fii proactiv, să te cunoască brandurile și oamenii din agenții, atunci când ai un minim de oferit. Ai o comunitate, ai niște trafic, ai niște engagement și așa mai departe. Ai ceva pe care să-l oferi la schimb, ceva care să-l ajute pe el ca brand sau ca om de agenție.

Când însă tu ești un blogger cu 10 articole scrise, agramat și vai de ele, nu poți veni și insista să colaborăm, să facem un concurs, să demarăm o campanie, doar pentru că ai auzit tu că se fac bani din blog și unii chiar reușesc să trăiască exclusiv din asta. Până să ajungă la nivelul de a trăi exclusiv din asta, au tras de le-a ieșit pe nas. Și nu s-au oprit.

Bașca, dacă ai ghinionul să dai de cineva mai pervers în gândire ca tine, va ști din secunda doi că tu vrei să îți crești blogul pe cârca unor branduri care au notorietate și ale căror concursuri în online atrag trafic. Și nu va pica în plasa unei ”campanii de online” desfășurată pe bloggertampitel.blogspot.com

Așa că, pentru o blogosferă sănătoasă și curată, poate ar trebui să muncescă fiecare mai mult, să ne gândim mai mult la cum să creștem și abia apoi să ne permitem să visăm că putem face averi cu blogul, doar pentru că așa am auzit la conferințe.

Da, am ceva împotriva celor care aplică foarte prost sfaturile primite la conferințe și vor să sară etapele de creștere organică și de relaționare bazată pe bun simț. Am ceva împotriva celor care aleg să șantejeze branduri cu blogul, celor care încearcă să aplice tot felul de tertipuri pentru a ”ciupi” niște bani.

Știu, îmi va sări lumea în cap, spunând că uit de unde am plecat, că m-am ajuns de când lucrez la client și nu mai sunt conectat cu piața. E tocmai pe dos, sunt mai conectat cu piața ca oricând, și, jucând în ambele tabere pot analiza situația cu aceeași unitate de măsură.

 

0 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1 Comentariu nou

    Daca as fi rautacioasa as zice ca te simti „complexat” sau amenintat ca unii au reusit cu mai putina munca decat ai prestat tu sau altii… dar nu sunt rautacioasa; deci nu zic asta! 🙂

    • #2 Comentariu nou

      daca as fi rautacios as spune ca nu ai inteles absolut nimic din ce am scris si ca e prima data cand ajungi la mine pe blog. dar nu sunt, deci nu zic

  2. #3 Comentariu nou

    deja vorbeşti de lucruri sfinte pentru unii: bun simţ, engagement, comunitate, muncă, dedicare, implicare… 🙂 aşa de mult? aşa de greu?- ar spune unii.
    mi-a plăcut mult modul tău de a spune unele lucruri pe care mulţi le ignoră: că recompensa vine după muncă şi nu înaintea ei. şi da, este exact măsura a ceea ce facem fiecare în colţul lui.

  3. #4 Comentariu nou

    Auzi, ce nu vede ochiul meu, e un exemplu de „asa nu”.
    Ca idee, nu urmaresc sub nici o forma sa fac bani din blog da’ mi-ar prinde bine un exemplu…sau mai multe.
    Let s face it, articolul asta nu l-ai scris chiar degeaba.

  4. #5 Comentariu nou

    ia-l ca pe un articol cu recomandari 🙂

  5. #6 Comentariu nou

    Daca esti obiectiv pe blog si spui adevarul, dupa aceea te roaga sa scoti de pe blog articolul ca le dauneaza la imagine, ca sa nu zic „brand”, ca nu-i romanesc… Deci nicicum nu e bine. A si da, trebuie sa muncesti si sa cresti organic inainte de a pretinde ceva de la blogul tau

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.