A reapărut un clip pe facebook în care o mașină UBER este oprită de poliție și șoferul sancționat pentru transport de persoane fără licență și altele.  Ok, perfect de acord, unde e lege nu-i tocmeală.  E de prin primăvară filmat. Probabil cineva vrea să sperie UBER cu plecatul la Cluj.

Nu că iau apărarea celor de la UBER, deși merg din ce în ce mai des cu ei și mai puțin cu taxi, dar am pretenția ca cei de la Poliția Rutieră să ia la verificat și taximetriștii.

Ce să verifice?

  1. dacă mașinile cu care se face taxi în București corespund vreunei norme de siguranță sau confort.
  2. dacă aparatele de taxat sunt conforme și nu sunt măsluite
  3. dacă e normal ca un taximetrist să refuze curse sau să negocieze tarife, uneori chiar și 10 ori mai mari decât face cursa pe aparat ( dacă zici că nu ești obligat să te urci în el, nu ai ce căuta aici)
  4. dacă e normal ca șoferii să fumeze în mașini, deși e interzis
  5. dacă e normal ca un taximetrist să agreseze pasagerii pentru că nu e mulțumit cu șpaga primită
  6. dacă mulți taximetriști respectă normele de igienă necesare lucrului cu oameni și prestarea de servicii publice.

Am mai spus de multe ori, 1,39 lei/ km este un tarif jenant de mic pentru București. Probabil un 2 lei ar fi mai echitabil pentru toată lumea.

Dar asta nu este o scuză pentru mașini care au mult peste 500.000 de km și încă merg prin oraș. Nu este o scuză pentru mașini care sunt într-o vizibilă stare de degradare să primească licență de transport.

Hai să judecăm egal ambele tabere, ce ziceți?

 

taxi via dreamstime