Probabil nu sunt singurul care a observat o avalanșă de reclame pentru locuri de muncă, la angajatori de top, pe radio sau teve.
La radio este colegul de la LIDL, care a învățat și germană, a fost și la specializare și a reușit nu știu câte chestii în timp scurt.
La teve o vedem pe colega de la McDonalds care este mai mult decât o simplă angajată.
Pe interneți e plin de tot felul de anunțuri de angajare, chiar de campanii întregi, cu recompense pentru cei care recomandă, cu beneficii și avantaje care mai de care mai mișto.
Încerc să înțeleg dacă sunt doar campanii de branding sau situația în piața muncii este chiar atât de nasoală, încât se iese din formula clasică de recrutare și se caută pe unde se apucă.
Nefiind specialist în d-astea, am cerut o părere la cineva mai deștept și mai priceput ca mine în ale resurselor umane, Mădălina.
“Prima industrie care a pus cu adevarat accent pe zona de “employer branding” este cea de Tech, insa era de asteptat sa urmeze si alte industrii in scurt timp. Explicatia e simpla, ei au dat startul doar pentru ca presiunea pe atragerea candidatilor si pastrarea angajatilor este foarte mare deja de cativa ani in tech. Urmeaza pe rand celelalte industrii in care se ambaleaza motoarele, sunt sigura ca retailul este doar prima. De altfel cred ca nevoia de employer branding creste direct proportional cu ponderea comunicarii prin canalele de SM. Si e similara intr-un fel, in sensul ca, daca unul dintre concurentii tai incepe sa fie prezent, faptul ca tu nu tii pasul iti creaza un mare dezavantaj competitiv, standardul fiind deja creat, precum si obisnuinta unei comunicari mai directe si mai transparente. Asa ca e doar inceputul! Urmeaza sa vedem si mai multi oameni de marketing in HR, caci pentru employer branding trebuie sa te uiti la orice categorie de candidat/angajat ca la o categorie de “consumatori”, pe care o definesti si careia i te adresezi personalizat”
Deci și piața muncii se transformă. Pe mine mă bucură, mai scăpăm de reclamele la farmacii și medicamente. În final, poate mutăm atenția și spre muncit, nu doar pe văicărit.
5 comentarii Adaugă comentariu
am observat si eu chestia asta la KFC. ceva dume cu aplicarea fara CV, doar completarea unui formular cu intrebari de tipul „ce serial preferat ai”. de altfel perfect pt nivelul de experienta necesara. dar fiind vorba despre companii care angajeaza constant (nu cunosc pe nimeni sa iasa la pensie din KFC sau Mc dar nu inseamna ca nu exista) si tinand cont de glumele de cacat din popor pe seama muncii la mec/carfur/you_name_it, tind sa cred ca se incearca crearea unei imagini pozitive pentru activitatea numita popular „munca”. ceva de tipul „work is cool si la noi, nu doar in IT”, „job is cool”. si cred ca e bine.
Aș adăuga slaba pregătire a generațiilor care vin din urmă, ca urmare a sistemului de educație defect. Eu cred că aici e o bubă mare! Cauți în disperare pentru că nu găsești pe cineva care să lege 2 cuvinte. Și mai e și statistica aia cu analfabeți funcționali…
Dintr-un departament suport al industriei de retail iti spun: se cauta oameni in draci. Sunt disponibile foarte multe posturi in magazine si depozite. Oamenii vin si pleaca pe banda rulanta. Si e valabil si la Penny, si la Lidl, si la Kaufland. E un rulaj enorm de personal.
In acelasi timp, pe posturile „calificate” se cauta oameni buni si nu se gasesc. E greu sa gasesti oameni decenti si e si mai greu sa ii pastrezi.