Angajații companiilor din România petrec în medie 5 ore pe lună pentru semnarea documentelor bancare, iar numărul de ore crește la 20 în cazul firmelor cu peste 250 de angajați, arată un sondaj realizat de iSense Solutions pentru UniCredit.  În același timp, percepția companiilor asupra introducerii semnăturii electronice în activitatea lor este una pozitivă, 73% dintre companiile mici și respectiv 88% dintre companiile mari considerând-o utilă și 75%, respectiv 77%, considerând că este un mijloc sigur. 

Am pus datele de mai sus ca să dăm un pic de context și să ne amintim cât de inconfortabil este să mergi la bancă pentru orice chestie și ca să ne dăm seama că viitorul trebuie să fie digital, inclusiv în sectorul bancar și că trebuie să facem tot ce putem să eliminăm zecile de hărtii și de drumuri inutile.

Cei de la UniCredit s-au apucat de treabă și au extins digitalizarea, inclusiv la persoanele juridice, așadar, începând din luna decembrie 2019, anumiți clienți companii ai unui număr limitat de sucursale UniCredit Bank din București vor putea semna diferite documente în relația cu banca folosind semnătura electronică, estimându-se ca până la finalul lunii martie 2020 acest proces să fie extins la nivelul rețelei de sucursale. 

Astfel, UniCredit Bank devine prima bancă din România care va oferi clienților companii posibilitatea de a semna documentația în relația cu banca folosind o semnatură electronică calificată emisă de un furnizor autorizat din România. Această semnătură este recunoscută pe deplin pe teritoriul României și al Uniunii Europene, cu valoare juridică identică semnăturii olografe și va putea fi folosită și în relație cu alte părți. Soluția este dezvoltată în parteneriat cu furnizorul român de certificate digitale calificate Trans Sped pe platforma Adobe Sign.

Cu alte cuvinte, clienții companii vor putea semna documentația contractuală cu semnătură electronică calificată care este oferită prin intermediul băncii.

Clienții IMM vor beneficia de unul până la trei certificate gratuite ca parte a ofertei tranzacționale Creativ sau GeniusIMM, în timp ce companiile cu peste 250 de angajați vor avea acces la oferte personalizate. 

Introducerea semnăturii electronice permite simplificarea proceselor în sucursale, aducând marele avantaj al eliminării hârtiei și al înlocuirii acesteia cu documentație electronică, ușor de stocat și de accesat atât de către clienți, cât și de către bancă.

Procesul de digitalizare de la UniCredit nu este tocmai nou, în 2018, UniCredit a implementat cu succes posibilitatea de semnare electronică a documentelor pentru mai multe tipuri de produse destinate persoanelor fizice.

În acest moment, 60% din conturi și 35% din creditele de nevoi personale sunt contractate cu semnătură electronică, astfel contribuind la eficientizarea operațiunilor în sucursale și simplificarea experienței bancare a clienților.  

Digital all the way, în epoca pe care o trăim trebuie să putem rezolva totul rapid, paperless, digital și remote. Time is the new money, și de câștigat vor câștiga cei care înțeleg să ofere timp clienților.