Unde suferă produsele românești?

Articol din categoria: andreiu

La începutul pandemiei se vehicula destul de mult să începem să folosim mai multe produse românești, mai multe de la antreprenori sau business-uri mici, ca să poată supraviețui crizei.

Acum, 8 luni mai târziu, mai folosiți cu precădere produse românești?

Mai susțineți producătorii locali? Am întrebat ieri pe twitter „ce produse romanesti folositi cu prioritate? adica de pe raft, le alegeti inaintea altora din aceeasi gama produse de branduri straine?”

Răspunsurile sunt toate aici.

Cu precădere alimente, vin, câteva cosmetice și niște nufărul. Răspunsurile sunt oarecum reprezentative, am încredere că oamenii de acolo nu sunt analfabeți funcționali de facebook, cel puțin nu cei din bula mea. Pentru că trebuie să citești și, mai ales, să scrii.

Revenind. Nu am văzut nici un răspuns din zona hainelor, industriei sau tehnologiei.

Eu folosesc cu prioritate PORC, Jolidon, Ciserom sau Sofiaman când vine vorba de haine. De asemenea, mai merg și pe Marelbo la unele încălțări, pentru că am avut experiențe bune cu ei de-a lungul timpului.

Gerovital a devenit cam prima opțiune la produsele de îngrijire, gel de duș și deodorant.

Regula priorității românilor se aplică în orice context am de ales între un produs românesc și unul de afară, de calitate, utilitate și preț asemănător.

Ce le lipsește brandurilor românești care nu sunt atât de populare și nu ajung top of mind în piață?

Zona de coolness, awareness-ul și activitatea, prezența, efervescența din piață. Departamentele de marketing și managementul care să fie conectat la comportamentele consumatorilor din 2020. Adopția digitalului, comunicarea out of the box, curajul de a aborda lupta cu competiția cu aceleași arme ale lor. PR profesionist. Chestii de fine-tuning care să facă diferența.

Când am văzut o campanie făcută de un brand românesc făcută cu anvergura campaniilor făcute de branduri internaționale? Fie că vorbim de food, haine, tehnnologie, orice.

Trebuie să scăpăm de frâna de mână care este trasă și care pare să țină departe brandurile românești de publicul român.

Alimentele pare că au învățat chestia asta. Mi-aș dori să văd și restul că fură meserie de la food.

13 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1 Comentariu nou

    Yep. E eclipsa totala in majoritatea companiilor românești, chiar și când vorbim de magazine online. Destul de recent m-am despărțit de un astfel de magazin unde aveau impresia că marketing înseamă vorbit la telefon cu clienții nemulțumiți și Facebook Ads.

  2. #2 Comentariu nou

    probabil „frâna de mână” este dată de părerea posesorilor acestor afaceri. pentru mulți un profit de +10 la sută venit din activitățile de marketing li se pare nesemnificativ. mulți cred că marketingul înseamnă dublarea vânzărilor cu cât mai puține investiții în marketing.
    revenind la preferințele de consum. personal, în funcție de categorii de produse, prefer să încerc diferite mărci, până ce aleg una pentru o perioadă îndelungată de timp. datorită acestui obicei, m-am oprit atât la mărci românești, cât și străine. și, probabil din cauza confortului (dar și că produsul acoperă nevoile), prefer să nu schimb marca respectivă o bună perioadă de timp. ☺

  3. #3 Comentariu nou

    Salut, mai nici una dintre mărcile de mai sus cu magazin online nu are opțiunea de a pune produsele într-o listă de produse preferate (aka „wishlist” pentru anglofoni) sau de notificare prin email când primesc stoc pentru ce nu e disponibil la momentul căutării….dificil, dificil.

    Polonezii de la LLP (Sinsay sau de la Reserved) au investit un ban, dar site-urile lor sunt foarte ușor de folosit și de căutat, filtrat, etc.

    Marelbo e OK că au livrare gratis peste 200 de lei.

  4. #4 Comentariu nou

    avem nevoie de vreo 3 platforme care să promoveze produsele românești. asta ne lipsește.

  5. #6 Comentariu nou

    Am luat de 3 ori Ciserom… Cu toată bunăvoința, nici măcar cele (aparent) mai bune nu mi-au picat bine, nici măcar cât d’ălea „3 la 10 lei” din Obor.
    Și poate n-am nimerit eu bine; dar când supermarket-urile sunt inundate cu calitate atât de proastă încât nu mai merge nici gluma cu „băga-mi-aș picioarele în șosetele lor”, poate producătorul ăla chiar nu merită. Oricât de mult aș încerca eu să alerg după made in Romania.

  6. #7 Comentariu nou

    Iti dau dreptate, le lipseste atractivitatea, dar e greu sa concurezi cu reclama ta facuta de Ceusan cand brandurile straine fac reclame cu Rihanna (sau poate cineva mai cool, dar eu sunt batran si cand am descoperit-o pe Rihanna in copilarie mi se parea cool) :)).

    • #8 Comentariu nou

      macar de ar face cu Ceusan dar sa faca cu cap, nu pentru ca are multi followers

  7. #9 Comentariu nou

    Problema e data si de calitatea scazuta a produselor romanesti in comparatie cu concurenta. Inteleg importanta sustinerii economiei si micilor producatori romani, dar daca asta se face cu scaderea calitatii vietii cumparatorului, inseamna ca mai e mult pana departe.

  8. #11 Comentariu nou

    Clar, ca unii ar trebui sa mai lucreze la ambalaj, sa il aduca in 2020. Orice ambalaj de la brandurile romanesti, arata ca de pe vremea comunismului. Bine, nu ambalajul in sine, cat eticheta, cu pozele, cu fonturile, culorile, etc.
    Pe mine nu ma afecteaza atat de tare, ca eu pun pret pe lista de ingrediente si pe ce face produsul, dar stiu ca multa lume analizeaza fix invers, se uita la ambalaj mai intai.
    Personal, sunt dependenta de vreo 6 ani de samponul Nutritiv pentru cresterea parului, de la Favisan. Extrem de bun, creste parul intr-o veselie, arata sanatos si lucios. Soacra-mii i s-a regenerat parul afectat de atatea tratamente cu permanent, socra-miu ma boscorodeste ca tre’ sa mearga la frizer mai des decat de obicei :))) Chiar si pe barbati-miu il tund mai des, ca ii creste parul repede.
    Este si foarte ieftin (vreo 13 lei). Miroase urat, a medicament, dar e extrem de eficient. Am dat comanda de la ei de pe site, acum 2 zile, azi a sosit.
    Dar ambalajele de la Favisan put a comunism de la o posta.
    Pacat de ei, ca au produse ok.

  9. #12 Comentariu nou

    Posibil sa fie inradacinata si o mentalitate de tipul: e din Romania? Nu e de calitate…

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

[instagram-feed feed=1]