La începutul pandemiei se vehicula destul de mult să începem să folosim mai multe produse românești, mai multe de la antreprenori sau business-uri mici, ca să poată supraviețui crizei.

Acum, 8 luni mai târziu, mai folosiți cu precădere produse românești?

Mai susțineți producătorii locali? Am întrebat ieri pe twitter „ce produse romanesti folositi cu prioritate? adica de pe raft, le alegeti inaintea altora din aceeasi gama produse de branduri straine?”

Răspunsurile sunt toate aici.

Cu precădere alimente, vin, câteva cosmetice și niște nufărul. Răspunsurile sunt oarecum reprezentative, am încredere că oamenii de acolo nu sunt analfabeți funcționali de facebook, cel puțin nu cei din bula mea. Pentru că trebuie să citești și, mai ales, să scrii.

Revenind. Nu am văzut nici un răspuns din zona hainelor, industriei sau tehnologiei.

Eu folosesc cu prioritate PORC, Jolidon, Ciserom sau Sofiaman când vine vorba de haine. De asemenea, mai merg și pe Marelbo la unele încălțări, pentru că am avut experiențe bune cu ei de-a lungul timpului.

Gerovital a devenit cam prima opțiune la produsele de îngrijire, gel de duș și deodorant.

Regula priorității românilor se aplică în orice context am de ales între un produs românesc și unul de afară, de calitate, utilitate și preț asemănător.

Ce le lipsește brandurilor românești care nu sunt atât de populare și nu ajung top of mind în piață?

Zona de coolness, awareness-ul și activitatea, prezența, efervescența din piață. Departamentele de marketing și managementul care să fie conectat la comportamentele consumatorilor din 2020. Adopția digitalului, comunicarea out of the box, curajul de a aborda lupta cu competiția cu aceleași arme ale lor. PR profesionist. Chestii de fine-tuning care să facă diferența.

Când am văzut o campanie făcută de un brand românesc făcută cu anvergura campaniilor făcute de branduri internaționale? Fie că vorbim de food, haine, tehnnologie, orice.

Trebuie să scăpăm de frâna de mână care este trasă și care pare să țină departe brandurile românești de publicul român.

Alimentele pare că au învățat chestia asta. Mi-aș dori să văd și restul că fură meserie de la food.