Prima cursă cu Uber a fost în Praga, anul ăsta, după ce mi-am dat seama și am fost și avertizat că taximetriștii de acolo sunt mega-țepari, cu mult mai nesimțiți decât ăștia din București. Și chiar așa sunt. În fine, am mers cu Uber în Praga, a fost foarte ok.
Apoi am început să merg cu Uber la noi. Am cred aproape de vreo 50 de curse, nu pot spune că sunt heavy user nici de taxi nici de Uber, prefer confortul propriei mașini de cele mai multe ori, dar cred că am suficientă experiență cât să-mi pot forma o părere.
În primul rând, tarifele. Mi se par mult mai corecte la Uber, când sunt 2.5 sau 3.5. O mașină costă. Pentru a menține o mașină în stare bună de funcționare trebuie să bagi bani. Tariful de 1.4 lei la taxi este mult prea mic. Cred că un tarif corect ar fi de 2 lei. Și abia apoi putem emite pretenții de calitate. În fond, taxiul nu trebuie să fie o alternativă la RATB ci un serviciu exclusivist, la care să nu apelezi zilnic, când ai alternative. Așa văd eu serviciul de taxi.
La confort, clar Uber câștigă detașat. Mașini îngrijite, puse la punct, curate, șoferi civilizați. Am întâlnit și pe taxi, dar proporția e mult mai mare la Uber. Plus că vara mergi cu aer condiționat, nu cu prosop în jurul gâtului și cu toate geamurile deschise. Până aici toate bune și frumoase.
Dar. Și aici apar problemele cu Uber. O mare problemă pe care o au șoferii de Uber este că nu știu Bucureștiul la fel de bine ca taximetriștii. Ba mai mult, sunt unii care după ce că nu știu, nu se iau nici după waze. Și ajungi să ocolești de te apucă pensia în mașină pe un drum de 15 minute.
Din ce în ce mai mulți șoferi de Uber sunt nemulțumiți de condițiile de lucru. Și țin morțiș să le afli și tu. Nu înțeleg de ce, poate așteaptă șpagă cash, habar nu am.
La fel, din ce în ce mai mulți șoferi sunt nemulțumiți de distanța curselor. Și îi vezi cum strâmbă din nas, te-ar întreba :” treijdelei e bine boss?” dar știu că nu au voie și ajungem la discuțiile despre condițiile de lucru. Că s-au tăiat bonusurile, că sunt cursele scurte, că mașinile costă, că e greu, că vai și-amar. Nu înțeleg că dacă asta le e meseria, ar trebui să se comporte ca atare și să accepte condițiile, dacă nu, să se reprofileze.
Așadar, diferențele dintre taxi și Uber încep să se rezume doar la calitatea mașinilor și la tarife. Una în plus pentru Uber, una pentru taxi.
Că pe meleaguri românești, tot cu români ai de-a face.
6 comentarii Adaugă comentariu
Eu sunt si sofer uber in timpul liber.
Si stiu ca nu ii intereseaza pe clienti conditiile contractului dintre mine si Uber, insa pentru soferi veniturile s-au diminuat considerabil fata de momentul de inceput si continua sa fie din ce in ce mai dezavantajoase conditiile. Iar la 1.39km, daca uber iti ia 20% si statul inca 20%, e greu sa tii si masina curata sa o si intretii, sa mai stai si pe timpul tau in trafic. Taximetristii, in aceeasi bani, au masina reparata de firma, iar instalatia de gaz vine pe masina, nu trebuie amortizata din curse.
Eu mai vorbesc cu clientii despre conditiile contractului cu uber, desi cica nu e permis (ma doare in cot, e masina mea si vorbesc despre ce vreau eu – daca clientul nu e multumit, are posibilitatea sa imi dea nota mica sau sa imi zica ca nu il intereseaza) si din multe puncte de vedere chiar ma bucura faptul ca te deranjeaza atitudinea soferilor Uber.
Si pe soferii uber ii deranejeaza ca uneori bonusurile sunt uitate frecvent, insa niciodata acordate in plus din greseala.
In fond, soferii vin si pleaca. Uber ramane cu imaginea de „bula – a fost ok, dar s-au stricat acum”. Ceea ce ma bucura.
normal ca te doare in cot, de ce ai respecta un contract cu care ai fost de acord? desigur, romanisme:)
Pai la un moment-dat se justifica activitatea. Nu din pretul pe km, ci din bonusurile lor, acordate la numarul de curse. Intr-adevar, bonusurile s-a specificat ca bonusurile pot disparea oricand. Problema vine cand modificarile se anunta in aceeasi zi sau retroactiv. Sau cand te duci din Salajan pana in Popesti Leordeni ca sa iei un client.
Bonsurile au disparut, iar conditiile nu sunt avantajoase. Deci, stau linistit acasa.
Pana la urma Uber , din goana pt profit , va disparea. Soferii care lucreaza cu ei vor ramane cu masinile pe butuci intrucat nu isi vor permite sa le repare, iar serviciile de taxi isi vor reintra in drepturi. Vina principala e a statului si a mafiei taximetriei. Firmele mari de taxi doar inchiriaza licente – deci nu le intereseaza tariful. Uber s-a aliniat dupa tariful din tara/localitatea respectiva. Ei pierd clienti/soferi si la nivel de conducere nici nu se prind de ce! Pt ca Romania si pt ca romanii ies in strada numai daca se da ceva moca – un mic , o atentie , o maslina!
„taxiul nu trebuie să fie o alternativă la RATB ci un serviciu exclusivist” sunt absolut in dezacord cu tine. Taxiul este un banal mijloc de transport in comun, deloc exclusivist. Iar Uber imi pare o taximetrie sub acoperire. De la „mergi cu mine?” s-a ajuns la „unde va duc ?” ceea ce este fix taxi! In fine… treaba lor ca fac un contract stupid si accepta sa stea pe strada asteptand sa care pe cineva undeva.
Nu-s taximetrist si circul foarte rar cu ei dar sunt apoape sigur ca Uber dispare repede repede.Pusca mea, o masina oarecare in trafic. Siguranta lu’peste! Prefer un taximetrist spagar si smecherit unui uber pe care nu-l stiu. Alegerea mea.
In rest…toate cele bune!
Vezi că Uber nu este taxi, este împărțitul cursei sau așa ceva. Nu mai avea pretenția să cunoască Bucureștiul, nu este taximetrist.