Putem spune că se produce prea mult conținut?

Articol din categoria: andreiu

Nu cred să mai existe vreo celebritate fără podcast. Absolut toată lumea are un podcast.

Pe lângă podcast, toți influencerii mari și celebrități sunt prezenți pe instagram, facebook, tiktok și, mai nou, clubhouse. Unele dintre ele mai fac și blog, nu multe, câteva.

Stațiile TV și Radio au simțit nevoia de social media și sunt prezente pe aceleași rețele cu clipuri sau emisiuni înregistrate, foto, video sau audio.

Brandurile fac și ele content peste content. Fie propriu, fie lucrează cu creatori de conținut sau cu vedete sau cu influenceri.

Întrebarea este: cine consumă atât de mult conținut? Are sens? E făcut și cu obiectiv de conversie sau de lead, sau doar de branding și de bifat niște chestii în excelul cu buget?

Contează volumul produs sau și calitatea contentului produs?

Înțeleg contextul pandemic, când se presupune că stăm mai mult acasă și avem mai mult timp liber, dar dacă stăm să vedem tot contentul ăsta creat, când mai avem timp să muncim? Cum ne împărțim între contentul produs local, Netflix și altele?

Întreb, nu înțeleg goana asta de a face tot, chiar dacă nu ne trebuie.

8 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1 Comentariu nou

    Se produce prea mult conținut, dar problema nu e că se produce prea mult conținut, ci că se produce prea mult pe aceeași temă. Problema nu e că fiecare celebritate are un podcast, ci că toată lumea zice același lucru. Că se face mult conținut ieftin și superficial, la fel cum echipele de monden au câștigat lupta în jurnalism.

    Chestia e că distracția distrage, și lumea mai uită să facă și lucruri interesante între timp. Am mai putea și acum să facem ICR Podcast cu același conținut repetat săptămână de săptămână. Că de-aia am renunțat să-l mai facem la fel de frecvent, că invariabil, în esență, ce puneam în podcast era ce am discutat cu o săptămână, două, trei, zece înainte.

    Încă o chestie, la fel, pe podcasturi, e că nu prea ai oameni buni de intervievat. Majoritatea celor care apar în interviuri sunt șarlatani, sau superficiali, sau nu foarte grozavi ca parteneri de conversație. Dacă eu aș vrea să fac câte-un interviu pe săptămână cu niște oameni care chiar produc ceva interesant, care să nu fie niște spammeri jegoși în sufletul lor, aș renunța undeva după vreo 10 săptămâni.

  2. #2 Comentariu nou

    Eu la podcasturi (si la youtube, daca e doar vorbarie fara continut vizual util) nu reusesc sa inteleg durata episoadelor. OK, ai un interviu cu o personalitate cu adevarat interesanta sau greu de prins, merita sa duci episodul la 1h sau chiar 1.5h. Dar asta trebuie sa fie o exceptie, de 2-3 ori pe an, nu sa ai toate episoadele de 1h, 2h sau chiar mai mult. Cine are timpul asta la dispozitie? Ce informatii importante sa ai saptamanal de transmis, incat sa ma faca pe mine sa renunt la orice alt continut pentru o ora si sa fiu atent la ce palavragesti tu acolo?
    Mai bine faci episoadele de 10-15 minute. Oricum oamenii care dau acum de podcastul tau se vor intoarce sa faca „binging” pe episoadele mai vechi daca le place si le e util, nu e ca si cum ii pierzi definitiv dupa sfertul ala de ora.

  3. #3 Comentariu nou

    Sorin: chiar vrei un răspuns serios la ce ai spus, sau ți-ai zis părerea cu năduf, tu neproducând niciun podcast și probabil nefiind publicul tipic de ascultat podcasturi?

  4. #4 Comentariu nou

    Legat de durată, podcastul e pentru ascultat când faci altceva. Din perspectiva asta, două ore nu e enorm, că sunt două ore în care faci altceva, și podcastul e doar un fel de zgomot de fundal. Cel puțin pentru mine.

    Legat de cantitatea de material produs, e o vorbă care zice că e întotdeauna loc liber la vârf. Adică dacă ai ceva calitativ, întotdeauna va fi o foame de așa ceva, tot timpul vei avea mușterii.

    Mie nu mi se pare că e prea mult conținut, ci că e prea puțin. Problema se pune la ce e „conținut” și ce nu. Dacă pentru mine „conținut” = „conținut înalt calitativ”, mai e loc de creștere suficient.

    Altfel, volumul de conținut produs pe mine mă bucură. Am de unde alege, și dacă mi se pune pata pe un invitat anume, îl pot găsi nu doar în locul A, ci și în locurile B, C, D – unde a dat interviu, și chiar dacă a repetat unele lucruri, a zis cel puțin câteva lucruri noi și relevante în locuri diferite.

  5. #5 Comentariu nou

    @ sorin:
    Depinde pentru ce consumi
    Care e scopul cand aculti podcasturi
    Daca fac curat prin casa, ptin curte si fac mancare, fac binging de 1-2 episoade de minim o ora fiecare
    Daca doar incalzesc mancarea si strang dupa sau ma pregatesc de somn, un podcast de 10-15 minute e suficient
    @ andrei
    Am facut greseala sa incep sa ascult multe podcasturi ale stand up comediens de la noi si dupa 1-2 weekenduri, mi-am dat seama ca sunt aceeasi oameni, care repeta aceleasi glume peste tot; acum ascult doar 2, pe care le ascultam si acum 3 ani
    – ca raspuns la intrebarea ta, posibil sa fie prea multe

    Dar, daca exista ascultatori pentru vreun podcast si realizatorii lor castiga ( bani sau expunere sau, ce naiv, doar le place sa vorbeasca si sa-si impartaseasca ideile), sa fie podcast-uri.

    • #6 Comentariu nou

      singurul la care ma uit, cu greu, aproape consecvent e mcn podcast, ca mi se pare autentic. in rest, balast frate

  6. #7 Comentariu nou

    Eu ala nu l-am ascultat.
    Intre shouri si Cinestiece ma relaxeaza. Chiar daca Teo e in ambele si ma contrazic cu ce am spus inainte. Dar ma relaxeaza, ca abereaza fain si mai au niste recomandari de carti, filme, idei bune ceea ce in alte podcasturi de standup comedians nu se intampla.
    Plus ca „intre shouri” era inainte de restrictii ceva mai natural.

  7. #8 Comentariu nou

    Raspunsul la aceasta problema este foarte simplu, in clipa in care cei care vizioneza considera ca este prea mult continut pe aceeasi tema si devine plictisitor, acestui continut ii va scade audienta, drept urmare nu va mai fi fezabil pentru cel care il face sa continue pe aceeasi linie. Lucrurile se aseaza in timp. Atat timp cat oamenii consuma, creatorii produc.

Adaugă reply - AlexN

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.