Părerea mea despre violența domestică o știți deja, și mă bucură să văd că nu sunt singurul care gândește așa. Mai jos las niște chestii bune, chiar dacă sunt într-un context negativ.  

Vodafone România se alătură proiectului „Iubirea care bate la ochi”, dezvoltat de Asociația Zi de Bine în parteneriat cu Centrul FILIA, Asociația ANAIS și Asociația Luthelo. Prin acest proiect 1000 de femei, victime ale violenței domestice, vor primi acces la MINERVA, un buton de panică mascat într-o bijuterie, pentru a putea apela instant 112 în cazul în care agresorul încalcă ordinul de protecție.

În cadrul proiectului, Vodafone România va oferi cele 1.000 SIM-uri M2M și serviciile de conexiune telecom necesare funcționării acestora, şi va contribui financiar la susţinerea activităţii de management al proiectului.

Lansat în luna mai a acestui an, Bright Sky Ro este un instrument digital gratuit, care vine în sprijinul victimelor violenței domestice, oferind asistență și informații utile persoanelor aflate într-o relație abuzivă sau celor care vor să ajute în astfel de cazuri. Aplicația a fost dezvoltată și adaptată pentru România în cadrul unui parteneriat al Fundației Vodafone România cu Poliția Română (prin Institutul de Cercetare și Prevenire a Criminalității), Asociația Necuvinte și Asociația Code for Romania. Bright Sky Ro este disponibilă în AppStore și Google Play Store în limbile română, engleză și maghiară. De la lansare, aplicația mobilă a fost descărcată pe 2.281 de terminale, având în acest moment peste 1.000 de utilizatori activi. 

Reducerea cazurilor sau impactului abuzului domestic este o preocupare a companiei Vodafone România și la nivel intern. Prin politica în vigoare, angajații care sunt victime ale violenței sau abuzului domestic beneficiază de un canal dedicat, unde pot semnala aceste situații pentru a primi sprijin – spre exemplu, concediu suplimentar plătit de până la 10 zile, numit „concediu pentru siguranță”, dar și plata în avans a trei salarii în cazul în care au nevoie de acest ajutor financiar. 

În plus, Vodafone România asigură posibilitatea schimbării orelor de muncă, a locului unde angajatul își desfășoară activitatea sau a sarcinilor zilnice, iar managerii companiei sunt instruiți pentru a putea detecta și oferi ajutor colegilor din echipa lor aflați în astfel de situații. 

Ceea ce mi se pare foarte mișto și de apreciat!