Am găsit pe internet un calculator care îți spune ce șanse ai ca, în viitor, job-ul tău să fie luat de un robot.
Și mă gândeam că ne speriem de roboți în loc să ne speriem de noi, de oameni, de modul în care ne facem meseriile și cum alegem să muncim fără să gândim.
Ultima perioadă a fost una de colecționat gafe și chestii făcute la futu-i mă-sa, doar de dragul de fi făcute.
În industria de comunicare și PR văd mereu dude făcute, unele mă amuză, altele mă intrigă. Am primit invitație la un eveniment al Coca Cola deși scrie și-n pagina de about și peste tot că sunt fan Pepsi. Research pauză, nimeni nu are o bază de date coerentă, cu persoană-adresă-preferințe-afinități etc. Se face totul la volum, să iasă numărul la hectar. Chestie care se poate automatiza foarte rapid și bine, încât nu mai ai nevoie de 20 de oameni care să îți facă treaba, e suficient un robot. Pentru că va fi mai eficient, dacă e programat cum trebuie.
Săptămâna trecută mă apuc să caut încălțări pentru că sunt cam în pană. După căutări indelungi, ajung la Intersport în Galați, găsesc o pereche de Reebok mișto și cer un vânzător să mă ajute cu un 45. Pleacă tipul, vine după 10 minute, îmi dă înapoi pantoful și spune sec: „nu am 45!”.
Și gata. Aia a fost tot, nici prin cap nu i-a trecut să-mi recomande altceva, abia când a văzut că dau să plec m-a întrebat așa, cu jumătate de gură, dacă as vrea să mă uit și la alte modele.
O să-mi iau, probabil, de pe net. Pentru că pe net deși nu am pe nimeni să mă ajute, nici nu deranjez pe nimeni încercând să-mi iau câte ceva. Online-ul va crește și se va dezvolta din ce în ce mai mult, iar retailul va ajunge să existe doar ca modelul cabinelor de fericire de la Zoot. Comanzi online, probezi offline și plătești/păstrezi ce îți place. Și așa ai redus numărul angajaților umani, care oricum sunt prea demotivați pentru a face treaba asta.
Testul e aici. La marketing am șanse de 33% să-mi ia job-ul un robot, e below average.
1 comentariu Adaugă comentariu
Din câte am înțeles, există o firmă în sua care și-aropus să învețe roboții ce înseamnă inteligența emoțională. Dacă le iese nici marketingul nu va mai fi la adăpost.