Râd de multe ori cu prietenii mei care se mai pricep la marketing despre cum este călărit mitul bunicii, al bunicului, al tradiției rurale și al chestiilor făcute natural, la țară, totul organic, bio, liber de orice alte chimicale.

De ce râdem? Pentru că este de râs. Cu excepția celor care fac agroturism și din asta trăiesc, bunicii ăia înțelepți și cu port tradițional, de la sate și comune au dispărut complet.

Să demontăm acest mit, vorbind pe concret.

La un calcul simplu și aproximativ, bunicii celor care se înduioșează la miturile astea sunt născuți undeva între 1930 și 1940. Cam acolo.

O primă întrebare pe care trebuie să le-o punem bunicilor, înainte de orice este dacă își amintesc ce număr aveau la carnetul de partid PCR. Știu, știu, toți luptau împotriva comuniștilor, astea erau vremurile nu aveai ce face.

În al doilea rând, bunicii noștri nu prea puteau să ducă o viață de poveste pentru că lucrau. Fie la CAP, fie la IAS, fie pe la vreo fabrică de lângă, ei mergeau la muncă.

În al treilea rând, întrebați-i cu cine au votat în 90, în duminica orbului.

În al patrulea rând, produsele naturale, de casă, pe care le făceau, le făceau mai mult de nevoie, nu din pasiune gastronomică. Nu se găseau de niciunele, nici pâine, nici carne, nici preparate, nici nimic, deci trebuia să faci.

Pe lângă asta, chestiile făcute de bunici, tradițional, îmi ridică de multe ori semne de întrebare. Legumele de casă, unde bunicii pun îngrășământ și ierbicide după ureche, animalele crescute cu furaje, la fel, după ureche sunt chestii cu potențial nociv mai mare decât cele produse în lanțuri industriale reglementate și controlate.

Bunicii noștri nu prăjeau cafea, nu spălau rufele la râu, nu prea mai mergeau la coasă, nu plecau cu carul cu boi la moară, nu făceau drumuri de zile întregi, nu prea mai aduceau apă de la fântănă în ulcioare și

Bunicii ăia pe care îi prezintă marketingul de azi au trăit înainte de 1900, probabil au fost bunicii bunicilor noștri.

Ăștia de azi, de îi vedeți prin reclame, sunt niște impostori, nimic mai mult. Unii dintre ei folosiți chiar în bătaie de joc, aș spune, de către advertiseri. Ne amintim această poză?

Nu îmi propun să destram mitul bunicilor, dimpotrivă, bunicii sunt niște elemente foarte importante în viața fiecăruia dintre noi, dar pot fi buni și blânzi și minunați și la oraș, și pe asfalt, și făcând plăcintă cu foi cumpărate gata.

Știu, e ușor să livrezi emoții și kpi pe insight-uri trase din România văzută pe youtube. Doar că realitatea din teren e alta.