Acum aproape 3 ani scriam despre cât te costă prezența online și de ce nu este internetul gratis.

Joi am fost la sesiunea de conferințe de la Digital Marketing Forum ( un eveniment de frecventat, de altfel), am asistat la câteva prezentări chiar bune despre online, advertising, campanii, obiective și viitorul advertising-ului în digital.

Data mining, Machine Learning, AI, Voice solutions și așa mai departe. Toate chestiile aspiraționale pentru un brand.

În sală am observat două lucruri:

  1. nu a zis nimeni nimic despre bugete. Da, facem super campanii, dar cu câți bani?
  2. prea puțini oameni cu putere decizională în sală. Foarte mulți din zona de junior-middle, prea puțini seniori, top management, funcții de decizie.

E destul de frustrant să pleci cu un mind set de făcut lucruri mărețe de la o astfel de conferință, să ajungi la birou, să propui ceva mișto, să iei un prim ok și apoi să te desumfli când afli că toată campania se duce spre 10k – 50k de euro și tu ai 5000 pentru tot anul. Been there, done that.

Asta în cazul fericit în care nu dai de vreun șef care știe el că pe internet e gratis sau care nu înțelege că o simplă pagină de facebook nu va bubui vânzările.

Cred că următorul pas ar trebui să fie asta, de educație în zona de costuri. Sau nu neapărat de costuri, ci de bugete necesare pentru awareness, pentru campanii de sales, cam cât de costă dezvoltarea unei platforme/aplicații, cam cât durează.

Chestii operaționale aplicate, pentru că altfel nu facem decât să hrănim niște iluzii total deconectate de realitate.