Experiențe.

Influencerii de modă nouă promovează experiențe, prea puțin produse și branduri. Experiență. Ce experiență mișto.

Problema experienței apare la translatarea ei către end-user. Consumatorul de brand, obișnuit, cel care plătește, poate avea parte de aceeași experiență folosind brandul?

Dacă eu de mâine mă mut de la ariel la persil o să am aceeași experiență pe care au avut-o băieții la electric castle? Am unde să-mi spal hainele? Am un loc unde să merg știind că persil se ocupă să-mi spăl hainele alea?

Până la urmă e despre proiecție și despre promisiune. Eu, brand, folosesc influencerii ca sa promovez o experiență accesibila oricui. O promisiune de mai simplu, mai ușor, mai rapid, mai ieftin. Mai ceva extra.

Daca nu respect promisiunea, am eșuat? Am mințit?

Scrie foarte bine Hoinaru azi de „scumpa treime” a festivalurilor de la noi. Într-adevăr, toată lumea e blocată în perioada asta, cu activări la vreun festival. Am mutat tot ce înseamnă activitate și disponibilitate pe timpul verii, urmând să mai facem ceva de Crăciun și apoi, din ianuarie, să ne apucăm de pregătit festivalurile.

Am refuzat 3 invitații la UNTOLD anul ăsta. Nu m-a convins nimeni de pe afiș să vin. Aș fi mers doar la Florence la Electric, dar nu am avut cu cine lăsa pitica și am preferat să stăm acasă. Nu, nu expunem copilul unei experiențe de mii de oameni, mii de decibeli și lucși de lumină, la ora la care trebuie să doarmă, doar ca să fim noi vanitoși.

Și dacă nu am nici o tragere pentru vreun artist, nu mai are rost să trag de mine 4 nopți doar ca să demontrez ceva. Am avut bafta să fiu lăsat destul de liber de părinți, iar mai apoi, să nu-mi refuz nopți albe câteva la rând, pe la anii 20-30, când încă nu simțeam oboseala decât după 5 nopți de rupere prin vamă.

Revenind de unde am pornit. Să canalizezi toată energia și să devina o obligație „să facem ceva la Untold/Neversea/EC/SummerWell” mi se pare un pariu greșit, din foarte multe puncte de vedere și o segregare a publicului care se poate întoarce ca un boomerang, având în vedere că problemele din offline se propagă super rapid în online.