Am participat ieri la SMS București, tradiționala conferință de început de an, organizată de Revista Biz și fetele de acolo, în frunte cu Marta. O ediție interesantă, s-a discutat despre sens ( în ideea că tot ce facem ar trebui să aibă sens), o prezentare foarte bună, s-a vorbit despre țărani și despre cum s-a perimat termenul ăsta, devenind peiorativ în loc să aibă un înțeles nobil.

S-a vorbit și despre topuri, unde apare și subsemnatul, ceea ce mă bucură și îmi arată că fac totuși ceva bine.

La partea de topuri s-au încins un pic spiritele și am preferat să ies afară din sală în loc să ascult inepțiile unei tipe care încerca să-mi explice ceva cu categorisire atunci când am întrebat de ce personaje ca mircea badea sau teo trandafir sunt catalogați drept bloggeri.

Și fără nici o răutate sau antipatie, nu înțeleg de ce personaje care nu fac nimic acolo, în afara faptului că fie își pun emisiunile pe blog, fie scriu ca la ziar ( apropo, blogul teotrandafir.com se cheamă revista Teo) sunt denumiți bloggeri. Doar pentru că au un domeniu și sunt vedete care apar la teve?

Nu am nimic cu vedetele cu blog, dar care se țin de blogul ăla. Uite Cabral este un exemplu. Omul scrie, își aduce aportul, se implică, a crescut o comunitate acolo. Da, e un model de blogger vedetă. Sau vedetă cu blog. Dar există un blog.

Cred că este nevoie de mai mult decât aruncat niște cuvinte pe un wordpress pentru a fi blogger. E nevoie de muncă, de răbdare, de continuitate. Și avem exemple zeci. Pornind de la zoso, cetin, manafu, chinezu, nwradu și mai ziceți voi până unde. Dar sunt bloguri în care s-a investit, la care s-a muncit, nu doar s-a făcut second screen.

Altfel, o să iau și eu www.tonythefrench.ro, o să pun numai poze cu francezul buldogian și aștept să fie desemnat cel mai relevant blogger vedetă canină.

Așadar, e suficient să ai un domeniu cu numele tău pentru a fi blogger?

foto