Pentru că eu nu am putut ajunge la evenimentul de lansare al noului Kuga, l-am delegat pe prietenul Andrei să mă înlocuiască. Să vedem cum i s-a părut lui maşina:
Draga domnule,
M-ai rugat saptamana trecuta sa-ti povestesc ce prima impresie mi-a lasat noul Ford Kuga. Inainte sa ajungem la asta, tu ma stii, conduc un hatchback de clasa medie, echipat de varf si pot spune ca tot catre clasa asta m-as indrepta si la urmatoarea achizitie. Imi place pentru ca e sprintena si sta bine pe un drum virajat; stii doar ca urasc autostrazile. Si-mi mai place si ca-i diesel. Ma rog, asa am ales-o, ca-mi plac reprizele si cuplul mare trimis la roti in timp ce consumul iti ramane unul civilizat. Dar destul cu introducerea.
Prima vedere nu a fost dragoste.
Nu stiam mai nimic despre noul Kuga cand am primit invitatia celor de la Ford. Adica il stiam pe cel vechi cu care m-am dat o tura dupa aparitia lui intr-un weekend la munte. De ce nu a fost dragoste? Pentru ca desi are ceva imbunatatiri la nivel estetic tot mi se pare ca nu are suficienta personalitate ca aspect pentru gusturile mele. Lucrurile nu au stat altfel nici dupa ce m-am urcat in masina, iar aici s-ar putea sa zici ca-s eu chitibusar, dar mi se pare destul banal ce au facut cu bordul si consola centrala, in ciuda acelei pozitionari mai plonjate. Totusi, nu e rea, deci poate as putea sa invat sa o iubesc.
Acum ca ne-am cunoscut: specifice.
Dupa lansarea lui Evoque, prin amabilitatea unei prietene m-am invartit cu unul vreo ora prin Bucuresti.
M-a rugat la final sa spun un lucru care mi-a placut despre el, stiindu-mi gusturile in materie de clase.
I-am spus atunci, placut surprins, ca nu m-am simtit ca intr-un SUV. Ma bucur acum sa-ti spun si tie ca acelasi lucru l-am simtit si in Kuga. Cu exceptia virajelor in care se inclina un pic mai mult decat mi-as dori, dar ramane pe directia dorita, totul e ca intr-un hatchback. Chiar si reprizele, fie el cu moturul de 1.6 EcoBoost (150CP si 240Nm) pe benzina, fie cu dieselul de 2 litri (163CP si 320Nm). Recunosc ca mi-a placut mai tare al doilea, poate si pentru echiparea superioara Titanium (pe care o recomand sincer), dar si pentru o senzatia mai ferma in condus. Ne-am intors de la Poiana Brasov prin Rasnov si apoi pe Rucar Bran, deci am avut unde sa ma lamuresc.Tehnicalitati, ca stiu ca-ti plac.
N-am doar o concluzie. Asa ca, pentru ca mi-ai cerut parerea, m-am gandit sa-ti dau toate argumentele pro si contra, ca sa-ti faci singur o idee. Ca, nah, ce-i musai pentru mine, poate nu-i relevant pentru tine.
Ce nu mi-a placut:
– designul cuminte si clasic, atat interior cat si exterior
– faptul ca s-a renuntat la butoanele clasice de decuplat controlul tractiunii sau stabilitatii (acum le cauti frumos in meniu cu sagetile si le activezi/dezactivezi de acolo; din punctul meu de vedere, asta presupune clar o oprire)
– faptul ca nu are trapa, cel putin nu avea in cele doua versiuni Trend si Titanium. Am aflat ca exista totusi optiunea asta.
– designul nefunctional al controalelor de pe volan. Butonul din partea superioara a cercurilor imi pare incomod de apasat fara sa misti mana de pe volan.
– la capitolul confort la conducere, pentru gustul meu scaunele au nevoie de o sustinere laterala mai ferma si suporturile alea de pahare de langa schimbator sunt prost puse acolo. Noi aveam sticle de 1/2 de litru si permanenet te impungeau in antebrat la schimbarea vitezei in treptele 2,4 sau 6.
Ce mi-a placut
– mi-a placut ca-i surprinzator de isteata. Ma refer acum in principal la acel control si distributie a cuplului motor pe fiecare roata in parte, functie de pozitia si conditiile de dinamica ale masinii. E foarte util pe un drum partial acoperit cu zapada sau un drum forestier mai desfundat.
– mi-a placut si sistemul de Parcare Automata, desi nu sufar la acest capitol. Imi pare insa mult mai safe pe o varianta cu o cutie automata. In varianta de cutie manuala, s-ar putea sa debreiezi tu mai brusc sau sa si accelerezi cand face parcarea si il vei incurca un pic, ca sa nu zic ca s-ar putea sa si lovesti in fata sau in spate, daca locul e mai stramt.
– mi-a placut EcoBoost-ul. Desi nu ma asteptam, se comporta suficient de prompt si suficient de ferm ca sa miste masina atunci cand vrei. Ma rog, nu era un motor mic cel de 1.6l, dar nici masina nu e una micuta.
– imi place sistemul de deschidere „maini libere” a portbagajului pe care l-am intalnit pe varianta Titanium, desi s-ar putea sa devii atractia unora intr-o parcare in timp ce tot dai cu piciorul pe sub masina incercand sa-i gasesti senzorul declansator. L-a mine nu a mers din prima niciodata. Poate ca nu ma cunostea si de aia. Cred insa ca este o chestie de obisnuita.
– mi-au atras admiratia si cateva detalii legate de aerodinamica si mai ales zgomotul generat la inaintare.
De exemplu, stergatoarele cand se opresc stau intr-o pozitie mai joasa decat cea minima la care coboara in timpul functionarii. M-a surprins cat de silentioasa e inauntru in timpul deplasarii.– pentru o masina maricica consumul mi s-a parut decent. Bucuresti – Brasov pe A3 si apoi Cheia, 2 soferi, in regim de test-drive 9,2l/100km (varianta Trend cu EcoBoost 1.6l). Intoarcerea am facut-o mai lunga Poiana Brasov-Rasnov-Rucar-Campulung-Pitesti-Bucuresti, tot 2 soferi, tot in regim de test si cu Titanium 2.0TDCI, iar consumul la destinatie era de 7,6l/100km.
Mi-as lua una?
Doar daca as avea familie si copil. Si atunci ar fi varianta diesel. Si sigur am mai avea o masina mai mica in familie. Dupa criteriile mele, nu merita sa iei versiunea de baza Trend. Mai ales ca am inteles ca acum, la lansare, sunt niste oferte speciale pentru pachetele superioare. Informatiile astea le gasesti pe siteul ford sau cele ale dealerilor.
PS: Vezi ca au mai scris despre asta, mai detaliat, Radu, mai girly, Andreea, mai filmat,Razvan Baciu si relevant cu ce amscris eu, pentru ca am fost in acceasi masina, Pandutzu.
Eu zic că e intersantă maşina, cel puţin din ce am citit şi la Andrei dar şi la cei recomandaţi de el. Merită încercat un test-drive!
0 comentarii Adaugă comentariu
nici un cuvant despre culoare, despre cum se simte in scaun, despre daca e misto sau nu? pfft, ce review e asta, mosule??